Nowe wydanie autorskiego poznańskiego przewodnika kulinarnego już dostępne

Wydarzenia

Nowe wydanie autorskiego poznańskiego przewodnika kulinarnego już dostępne

24 sierpnia 2016

W punktach informacji turystycznej w Poznaniu oraz na portalu www.poznan.travel jest już dostępne drugie wydanie autorskiego przewodnika kulinarnego, wydanego przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną. W bezpłatnym folderze znalazło się łącznie ponad dwieście pięćdziesiąt adresów, które każdy smakosz powinien odwiedzić.

Pierwsze wydanie ukazało się na przełomie 2014 i 2015 roku. Był to pierwszy poznański autorski przewodnik kulinarny. Selekcji lokali dokonali autorzy, a miejsca w przewodniku nie można było kupić. Podobne zasady obowiązują w aktualnym wydaniu, choć sama broszura nieco zwiększyła format i objętość. Na 56 stronach zrecenzowano około stu lokali. Każdy z nich poza krótkim opisem opatrzony jest fotografią i danymi teleadresowymi. Warto dodać, że są to raczej rekomendacje, a nie ranking. Kolejność na liście nie ma zatem znaczenia, a autorom przyświecał cel, by ukazać bogactwo poznańskiego świata kulinarnego.  Lokale pogrupowano w kilku kategoriach, m. in. kuchnia regionalna, śniadania, włoskie inspiracje, kuchnia orientalna, deser i kawa czy okolice poznania. Podsumowaniem każdej z nich jest lista kolejnych lokali, które zdaniem autorów warto odwiedzić.

– Gastronomia to bardzo ważna część oferty turystycznej Poznania. Przewodnik powstał z myślą o mieszkańcach, turystach i organizatorach spotkań. Został skonstruowany w taki sposób, by ułatwić poruszanie się po kulinarnej mapie Poznania – tłumaczy Jan Mazurczak, Prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

– Wszystkie lokale odwiedziliśmy osobiście. Ich ofertę znamy zarówno z oficjalnych degustacji, jak i niezapowiedzianych wizyt. Restauracje nie płacą za miejsce w przewodniku, ani za nasza pracę. Dzięki temu udaje się nam zachować autorski charakter wydawnictwa, a jednocześnie pokazać różnorodność poznańskiej gastronomii – dodaje Jakub Pindych, autor przewodnika.

W ciągu najbliższych tygodni powstanie anglojęzyczna wersja folderu. Autorzy przyznają także, że tempo zmian na rynku kulinarnym jest ogromne. Można zatem powiedzieć, że już rozpoczęły się prace nad wydaniem przewodnika na rok 2017.

Sponsorem wydawnictwa jest jest Makro Cash and Carry Polska S.A.

fot. Jakub Pindych