Nowe technologie w służbie gastronomii na konferencji KRGiC

Wydarzenia

Nowe technologie w służbie gastronomii na konferencji KRGiC

04 kwietnia 2017

Digital marketing, cyfrowe tablice menu i WiFi marketing mogą być skutecznymi narzędziami marketingowymi w lokalach gastronomicznych. Jak je wykorzystywać, by stały się źródłem przychodów, będą wyjaśniać praktycy podczas konferencji Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu „Razem wobec wyzwań rynkowych w 2017 r., która odbędzie się w ramach XXI Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro. Spotkanie skierowane jest do wszystkich przedstawicieli rynku HoReCa i ma skłaniać do dyskusji o problemach i najlepszych rozwiązaniach dla branży, także w zakresie komunikacji, etyki, legislacji i rozwoju rynku. Konferencja odbędzie się drugiego dnia targów, tj. 6 kwietnia, w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56C w Warszawie.

– Jednym z istotnych obszarów działalności KRGiC jest udostępnianie narzędzi edukacyjnych dla branży w zakresie prowadzenia biznesu gastronomicznego. Chcemy pokazywać dobre wzorce i ciekawe rozwiązania, które ułatwiają działanie w tej branży, pozwalają zwiększać sprzedaż i rentowność. Takie szanse stwarzają między innymi rozwiązania z zakresu nowych technologii, których wykorzystanie może stanowić istotne wsparcie marketingowe w branży gastronomicznej, mogą one ułatwiać budowanie relacji z klientami i oddziaływać na poziom przychodów. Wbrew pozorom, może to być sposób na generowanie oszczędności. Warto więc śledzić trendy i aktualne rozwiązania w tym zakresie. Kilka z nich będziemy chcieli zaprezentować w ramach naszej konferencji – komentuje Sylwester Cacek, przewodniczący prezydium Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu.

Digital marketing w gastronomii sposobem na budowanie lojalności klientów

Aktywności marketingowe prowadzone z wykorzystaniem nowoczesnych technologii mogą być sposobem na zdobycie i zatrzymanie klientów. Jednak podstawą do skutecznych działań w zakresie digital marketingu jest szeroka wiedza o klientach, ich preferencjach i zwyczajach, a także o trendach rynkowych. Michał Filipek, dyrektor zarządzający Profit Network, przedstawi, co powoduje, że klienci odwiedzają lokale gastronomiczne częściej i wydają więcej. Będzie też wyjaśniał, jak budować efekt WOW w odbiorze klientów oraz jak można zaoferować im więcej za mniej. Będzie również pokazywał, jak można tworzyć i efektywnie zarządzać programami lojalnościowymi w branży gastronomicznej.

Cyfrowa rewolucja w tablicach menu

Trudno wyobrazić sobie lokal gastronomiczny bez tablic menu. Sposób ich wykonania może mieć nie tylko wpływ na wizerunek lokalu gastronomicznego, ale też wpływać na poziom sprzedaży. Dowodzą tego cyfrowe tablice menu, które pozwalają zwiększać przychody i rentowność lokalu gastronomicznego dzięki zachęcaniu klienta do zakupów poprzez wyrazisty i przyciągający wzrok obraz. Dają też możliwość oddziaływania na klienta przez atrakcyjne materiały wideo, a w rezultacie – skutecznego promowania wysokomarżowych pozycji z menu. Zapewniają również możliwość szybkiego dostosowania promowanych dań do pory dnia, dnia tygodnia, lokalizacji czy pogody. Zagadnienia z tego zakresu oraz przykłady zastosowania w branży gastronomicznej przedstawi Paweł Perz, wiceprezes zarządu M4B. Będzie przy tym udowadniał, że zastosowanie cyfrowych tablic menu może być sposobem na generowanie oszczędności.

WiFi jako narzędzie marketingu w branży gastronomicznej

Jak pokazują badania, w 2017 roku ponad 76% Polaków będzie miało smartfona, ale tylko około 26% z nich będzie korzystało z dostarczanych przez operatora usług dostępu do Internetu. Z badań wynika też, że klienci dwa razy chętniej wybierają lokale z darmowym WiFi. Oznacza to, że WiFi jest jednym z elementów decydujących o wyborze przez klienta lokalu gastronomicznego. Jacek Dymkowski, założyciel firmy Wifi2Go, będzie pokazywał, że WiFi może być nie tylko kosztem przyciągnięcia klienta, ale także skutecznym narzędziem marketingowym. Dzięki wykorzystaniu tego rozwiązania można bowiem prowadzić kampanie promocyjne, realizować ankiety wśród klientów czy zbierać dane osobowe do wykorzystania w dalszych działaniach promocyjnych i w budowaniu programów lojalnościowych.