30 września Grupa Eurocash podczas konferencji prasowej w Warszawie pokazała plany rozwoju spółki na najbliższe lata. Celem jest zwiększenie zysku EBITDA do poziomu miliarda złotych, zmniejszenie zadłużenia i powrót do wypłacania dywidendy. Będą też inwestycje w rozwiązania cyfrowe.
– To bardzo ważny moment dla całej Grupy. Ogłosiliśmy historycznie wysoki poziom zysku EBITDA. W pierwszym półroczu tego roku wyniósł on 407 mln zł, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wypracowaliśmy nową strategię, w której koncentrujemy się na naszych klientach, rozwoju technologii i poprawie ich konkurencyjności. Jestem przekonany, że dzięki naszym działaniom Eurocash w 2025 r. będzie jeszcze silniejszy i bardziej efektywny – mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.
Eurocash zapowiedział też duże zmiany w hurcie. Hurtowe biznesy Eurocash – Dystrybucja, Cash&Carry, Serwis – do tej pory funkcjonowały na rynku jako zupełnie odrębne jednostki. Teraz mają połączyć siły. To właśnie na ich bazie Eurocash chce stworzyć największą na polskim rynku platformę handlową B2B, która będzie oferować klientom Grupy wielokanałowe doświadczenie zakupowe. Zgodnie ze strategią, Eurocash zbuduje je na bazie już istniejącej, e-commerce’owej platformy eurocash.pl, która – to też nowość – wchłonie eurocash.pl Market. Jak podkreśla Grupa, to bezpośrednia odpowiedź na rynkowe megatrendy: omnichannel, a także szerszy a-commerce, które zmieniają oczekiwania klientów; również tych B2B.