Nowa odsłona Fanexu

Wydarzenia

Nowa odsłona Fanexu

02 marca 2017

Fanex, wiodący producent sosów dla HoReCa zmienia system identyfikacji wizualnej. Te same sprawdzone produkty otrzymają zupełnie nowe opakowania. Nowatorski będzie także system połączenia nazw produktów z numerami, który z łatwością pozwoli klientom odnaleźć się w bogatym asortymencie firmy.

Ostania zmiana wizerunku firmy miała miejsce w 2008 roku. Od tego czasu rozwinęliśmy się jako firma i ugruntowaliśmy swoją pozycję na rynku. Uznaliśmy więc, że najwyższy czas postawić kolejny krok, który pomoże nam się wyróżnić na tle innych firm przez kolejne lata. – powiedział Piotr Kubiczek, Dyrektor handlowy Fanexu.

Głównym założeniem zmiany wizerunku było podkreślenie wysokiej jakości oraz szerokiego portfolio sosów i dodatków do gastronomii. Ma on też być ukoronowaniem drogi jaką przeszedł Fanex z małego, rodzinnego przedsiębiorstwa do lidera w segmencie B2B.

Już teraz można podziwiać świeże wcielenie firmowego logo. Zachowano element kuli symbolizujący kroplę ketchupu. Symbol został jednak uproszczony i ograniczony do dwóch kolorów. Te działania miały na celu unowocześnienie wizerunku i dostosowanie go do obecnych trendów.

Obecnie trwają intensywne prace nad nowymi opakowaniami i innowacyjnym systemem rozróżniania produktów. Fanex zmierza w kierunku znacznego uproszczenia systemu, ale też nadania mu bardzo nowoczesnego wyrazu.

Producent zdecydował się na impaktowy, wyróżniający go na tle innych firm czarny kolor. Taki zabieg miał na celu repozycjonowanie marki do segmentu premium oraz wyraźne odcięcie się od konkurencji. Kolorystyka objęła również butelki, które dotychczas były żółte i czerwone.

Koncept graficzny nowych opakowań oparty jest na liczbach – numeracji przypisanej do produktów. Taki zabieg pozwala uporządkować dla odbiorców bardzo szerokie portfolio Fanexu. Dla ułatwienia dodano też małe symbole, które jasno określają zastosowanie konkretnych sosów i dodatków.

Nowe etykiety będę miały też wymiar praktyczny. Będą szersze, a na ich brzegach pojawią się dodatkowe oznaczenia nazwy produktu. Ułatwi to sięgnięcie po właściwą butelkę niezależnie od tego, w którą stronę będzie odwrócona. W punktach gastronomicznych, w których opakowania są widoczne dla konsumentów, pomoże to ładniej je wyeksponować. Na tym prostym zabiegu zyska więc personel, klient i marka.

W następnej kolejności odświeżenia doczekają wszystkie elementy składające się na całościową komunikację marki. Będę to m.in. strona internetowa i e-sklep, ulotki, katalogi, reklamy, standy oraz stoiska targowe. Zmiany będę sukcesywnie wdrażane przez cały rok.

Firma pracuje też nad materiałami dla klientów, które mają poinformować ich o nadchodzących zmianach.

Przeprowadzenie zmiany, podobnie jak 8 lat temu, Fanex powierzył Studio DN prowadzonemu przez Joannę Roszkowską.

Podobnie jak w 2008 roku i tym razem stawiamy na coś bardzo nowatorskiego. Już w najbliższej przyszłości nasi klienci otrzymają sosy, które znają od lat, w nowych, oryginalnych opakowaniach. Niezmienne pozostanie jedno – doskonała jakość naszych produktów. – podsumowuje Piotr Kubiczek.