Jeszcze nigdy program Międzynarodowych Targów Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA® (4-6 listopada) nie był tak bogaty, jak w tym roku! Podczas najważniejszego jesiennego spotkania branży, na czynniki pierwsze w EXPO Kraków zostaną rozebrane najlepsze polskie i zagraniczne hotele oraz restauracje. Tradycyjnej prezentacji najnowszych trendów będzie towarzyszyć kulinarne show z udziałem światowej sławy kucharzy, najlepsza kawa i herbata, wina z najdalszych zakątków globu, a także szkolenia i prezentacje, omawiające niemal każdy aspekt funkcjonowania miejsc noclegowych i gastronomicznych – od designu i e-marketingu po finanse, ekonomię i zarządzanie.
Akademia HORECA
Każdego roku jesienne wydarzenie organizowane przez Targi w Krakowie przyciąga kilkanaście tysięcy gości. Tym razem kompleksową ofertę przedstawi ponad 350 wystawców. Co ważne, kontaktom biznesowym będzie towarzyszyć nowość, czyli Akademia HORECA®, gwarantująca jej uczestnikom zdobycie cennej i kompleksowej wiedzy związanej z prowadzeniem hotelu, pensjonatu, restauracji czy innego punktu gastronomicznego.
Należy wspomnieć, że w jednym miejscu i czasie odbędą się imprezy, które doskonale się dopełniają, a ich tematyka się zazębia. Targom HORECA® towarzyszą 14. Targi Artykułów Spożywczych i Napojów dla Gastronomii GASTROFOOD, 13. Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO® oraz 2. Targi Wyposażenia Ośrodków Sportów Zimowych INFRASNOW.
Światowe gwiazdy w EXPO Kraków
Prawdziwe kulinarne show z udziałem gości specjalnych zapewni uczestnikom Targów Kuchnia Mistrzów organizowana razem z firmą Farutex. Każdy z trzech targowych dni poświęcony będzie oddzielnemu tematowi. Pierwszy – kuchni polskiej i tradycyjnej z wykorzystaniem najnowszych technik kulinarnych (sous-vide, kuchni molekularnej), drugi – najpopularniejszym kuchniom świata w polskiej gastronomii, ostatni dzień to prezentacja nowego spojrzenia na desery, które są niezwykle ważną pozycją w nowoczesnym menu.
Uczestnicy pokazów będą mieli okazję, by spotkać autorytety świata kulinariów. Gośćmi specjalnymi 23. edycji Targów HORECA® są bowiem: Torsten Vildgaard z Kopenhagi – wieloletni szef kuchni w restauracji Noma (nagrodzonej dwiema gwiazdkami Michelin), a obecnie szef autorskiej Restauracji Studio (odznaczonej jedną gwiazdką Michelin), który zaprezentuje tajniki kuchni skandynawskiej; Sasu Laukkonen z Helsinek – szef autorskiej Restauracji Chef & Sommelier, który zapozna gości z kuchnią fińską oraz specjalista od kuchni nowonordyckiej – Kris Basznianin z Kopenhagi, współpracujący m.in. z Roberto Cortezem oraz CR8.
Towarzyszyć będą im polscy mistrzowie kuchni reprezentujący firmę Farutex: Michał Karadżow, Krzysztof Marciniak, Jerzy Marszałek, Artur Musztyfaga, Piotr Papież oraz Mateusz Reszczyk, a także Emil Domański (cukiernik, product manager z firmy Barbara Luijckx sp. z o. o.) oraz Marcin Rusnarczyk – Mistrz Polski Baristów, ekspert programów telewizyjnych, autor książki: Sekrety Kawy.
A skoro mowa o kawie, to warto wspomnieć o częściach programu Targów dedykowanych właśnie czarnemu napojowi.
Dobra kawa – czysty zysk
Tegoroczna edycja Targów HORECA® szeroko potraktuje temat kawy. Dowiemy się jak ważną rolę odgrywa jej jakość i tworzenie menu kawowego nie tylko w restauracji, ale także w hotelu, pensjonacie czy motelu oraz jak opłacalnym biznesem może się stać, gdy odpowiednio do niej podejdziemy. Wiele porad dotyczyć będzie prowadzenia działań public relations i budowania brandu. A ten temat nierozerwalnie związany jest z panelem HORECA on-line, czyli marketingiem w sieci – działaniami w sferze social media, pozycjonowaniem stron czy kreacją nowoczesnych stron www.
Panel ten poprzedzą prelekcje na temat zarządzania i finansów w gastronomii, które wskażą krok po kroku na najlepsze modele biznesowe oraz na najczęściej popełniane błędy przez inwestorów.
Wnętrza ze smakiem
Doskonałym dopełnieniem części merytorycznej Targów będzie strefa designu, w której studenci ASP, artyści, architekci oraz zaproszeni goście opowiedzą o najnowszych trendach w aranżacji wnętrza hotelu i restauracji. Wskażą jak ważne jest to, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zostać zapamiętanym. Na podstawie konkretnych przykładów zwrócą uwagę na aktualne wzornictwo, modne tkaniny i oświetlenie. A skoro o dobrym smaku mowa, to warto wspomnieć o Akademii FOOD & Wine.
Dzięki niej Uczestnicy Targów ENOEXPO® będą mogli wziąć udział w cyklu spotkań, w trakcie których odbędzie się degustacja win z różnych stron świata połączona z wykładami na temat pochodzenia i charakterystyce poszczególnych butelek oraz z wiedzą na temat podstawowych zasad dotyczących serwowania wina i łączenia go z jedzeniem.
Salon Piwa po raz pierwszy
Nowością Targów HORECA® będzie Salon Piwa w Krakowie Beer & More, który jest znakomitym miejscem do promocji firmy i produktów branży piwowarskiej szerokiemu gronu świadomych odbiorców z sektora HoReCa. Oryginalne piwa regionalne z mniejszych browarów są świetną propozycją dla właścicieli lokali gastronomicznych poszukujących nowych pomysłów na swój biznes.