Nestle przejmuje od koncernu Kraft Foods dział, produkujący mrożoną pizzę wraz z pracownikami (prawie 3,5 tys.), oraz jego północnoamerykańskie marki, m.in. DiGiorno, Tombstone i California Pizza Kitchen. Transakcja opiewa na 3,7 miliardów dolarów. Kraft Foods z kolei uzyskane w ten sposób pieniądze chce zainwestować w kupno brytyjskiego producenta czekolady – podaje portal tvn24.pl.
Mestle ocenia, że całkowite włączenie w struktury firmy nowego działu, który w ubiegłym roku wypracował ponad półtora miliarda dolarów przychodów ze sprzedaży, potrwa 5 lat. Koncern liczy na efekt synergii – ma już dobrze rozwinięty system transportu swych lodów do placówek handlowych. Według Nestle, Stany Zjednoczone to największy rynek sprzedaży pizzy na świecie, wart około 37 miliardów dolarów rocznie. Jednocześnie ma ambicję stać się największym na świecie producentem mrożonej pizzy, uznając, iż jest to bardzo atrakcyjny i szybko rosnący rynek.
Tymczasem Kraft Foods chce zwiększyć ilość gotówki, jaką w ramach oferty – oprócz akcji – mieliby otrzymać akcjonariusze Cadbury. To odpowiedź na żądania części inwestorów, którzy woleli gotówkę zamiast akcji. Wartość całej oferty nie uległa jednak zmianie i wciąż wynosi 10,2 miliarda funtów (16,4 mld dol.). Zarząd Cadbury na razie nie skomentował tych doniesień.
Kraft ma podać szczegóły nowej, alternatywnej propozycji do 19 stycznia br. Akcjonariusze Cadbury czas na odpowiedź mają do 2 lutego.
(Źródło: TVN24.pl)