Od momentu powstania, wiodące na świecie targi słodyczy i przekąsek szybko się rozwijały. W 1971 r. było 351 firm, które zaprezentowały swoje nowe produkty na 16,5 tys. m2 powierzchni i 5,8 tys. odwiedzających targi. W tym roku na wiodących na świecie targach słodyczy i przekąsek znalazły się stoiska 1750 firm z 76 krajów, na powierzchni wystawienniczej brutto 120 tys. m2. W związku z tym ISM nie tylko gromadzi całą branżę słodyczy i przekąsek, w tym wielu liderów rynku międzynarodowego, ale także w 50. rocznicę odnotowuje sześcioprocentowy wzrost liczby wystawców w porównaniu z rokiem poprzednim.
Tradycyjnie w ISM uczestniczą zarówno liderzy rynku, jak i średnie i mniejsze firmy. Przedsiębiorstwa z Niemiec są silnie reprezentowane, przez 221 wystawców. Targi ISM mają międzynarodowy charakter. Oczekiwany zagraniczny udział odwiedzających wynosi ponad 70%. Po stronie wystawców targi ustanowiły w tym roku nowy rekord – około 88%. Najwięcej wystawców spoza Niemiec pochodzi z Włoch, Belgii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Polski, Francji i Holandii. Turcja, Chiny i Grecja są również reprezentowane przez szeroką gamę firm. W targach biorą udział nowi wystawcy z Algierii, Kenii i Madagaskaru.
Spośród polskich firm biorących udział w targach znalazły sięm.in.: Terravita, Colian, Lotte Wedel, Mokate, Aksam, Dr Gerard czy Maspex.