Badania, które TNS OBOP przeprowadził na zlecenie Związku Producentów Audio Video, wykazały, że wiele osób chętniej odwiedza miejsca, w których gra muzyka. Mało tego, okazuje się, że 72% badanych jest w stanie zapłacić więcej za usługę, oby tylko podczas czasu spędzanego w kawiarence, towarzyszyła im muzyka.
“Im wyższy status materialny, młodszy wiek, wyższe wykształcenie oraz większe miasto zamieszkania, tym rola muzyki w lokalach, czy salonach urody jest ważniejsza” – zapewnia Urszula Krassowska z TNS OBOP.
Na pytanie “Czy wolisz chodzić do lokali z muzyką” – 71% badanych odpowiedziało pozytywnie. Dużą wagę do grającej w lokalach muzyki przywiązują kobiety – 87% badanych kobiet zdecydowanie milej wspomina wizytę w miejscu, w którym ona gra. 80% badanych klientów deklaruje, że zapewne takie miejsca odwiedzi ponownie.
“Dla zdecydowanej większości konsumentów muzyka jest czynnikiem, który poprawia ich nastrój i zachęca do większych zakupów” – powiedział na środowej konferencji dyrektor OZZ Związku Producentów Audio Video, Bogusław Pluta.
Badania przeprowadzono w dniach 20-23 maja br. na grupie reprezentatywnej 1000 osób w wieku powyżej 15 lat.