Wygląda na to, że Manufakturę w Łodzi kryzys omija – obroty najemców gastronomicznych za styczeń 2023 były o ponad 40 % wyższe niż w styczniu 2022. Jak to się dzieje, że w Manufakturze w tych trudnych czasach koncepty gastronomiczne mają się tak dobrze?. Na zrewitalizowanym, pofabrycznym rynku zlokalizowanych jest ponad 40 różnych lokali gastronomicznych, począwszy od piekarni i cukierni, przez kawiarnie, a na restauracjach kończąc.
Podstawą naszych dobrych relacji z najemcami jest duże zaangażowanie całego zespołu i bliski, codzienny kontakt z nimi, ale także praca według rocznego harmonogramu eventów. Nasi najemcy, także gastronomiczni, wiedzą doskonale, jakie wydarzenia mamy zaplanowane na poszczególne miesiące i jakiej formy promocji związanej z nimi mogą się spodziewać. Mamy tam także cykliczne festiwale kulinarne, w których nasi restauratorzy chętnie biorą udział – tłumaczy Monika Długosz-Łempicka.Flagowym festiwalem Manufaktury jest z pewnością sierpniowy Hot&Sweet, w trakcie którego szefowie kuchni puszczają wodzę fantazji i bawią się znanym już od stuleci połączeniem słodko-ostrych smaków. W ubiegłym roku do oferty festiwalowej dołączył także Rozgrzany Listopad, czyli festiwal rozgrzewających, zimowych napojów.
W akcjach kulinarnych liczy się super pomysł, który nie musi być wcale niesamowicie rozbudowany. Często bazujemy na prostych inicjatywach, które z jednej strony nie wymagają od naszych restauratorów angażowania dodatkowych środków czy pracowników, ale z drugiej przyciągają Gości intrygującym konceptem – dodaje Długosz-Łempicka.