Moda na ekspresy

Newsy

Moda na ekspresy

26 lutego 2010

W 2010 r. sprzedaż ekspresów w Polsce może urosnąć o 10%. Na trendzie skorzystają producenci kawy – informuje Rzeczpospolita.
W tym roku Polacy kupią ponad 200 tys. sztuk ekspresów do kawy, na które wydadzą niemal 106 mln zł, o ponad jedną dziesiątą więcej niż w 2009 r. – szacuje firma Euromonitor International. W 2009 r. sprzedaż ekspresów automatycznych i kapsułkowych wzrosła o 58%. Jak mówią producenci, klienci cenią łatwość i wygodę przygotowania dzięki nim kawy – odmierzona porcja zawsze świeżej kawy, zamkniętej hermetycznie w kapsułce, szeroki wybór gatunków i wariantów smakowych oraz ceny.
Potentatem na rynku ekspresów na kapsułki jest koncern Nestlé, do którego należy spółka Nestlé Nespresso, producent kawy i ekspresów. W porcjach oferuje markę Grand Cru. Do fimry należy także system Nescafé Dolce Gusto, oparty na marce kawy Nescafé oraz ekspresach firmy Krups. Koncern nie zdradza swoich wyników w Polsce. Podaje jedynie, że w 2009 r. łączna sprzedaż Nescafé Dolce Gusto zwiększyła się o ponad 50%, do 300 mln franków (ok. 800 mln zł).
Wzrost popularności ekspresów kapsułkowych w Polsce chce wykorzystać także Tchibo. Ekspres tego typu, czyli Tchibo Cafissimo, firma wprowadziła w 2008 r. Do tej pory sprzedawała go we własnych sklepach oraz przez internet. W tym roku zamierza rozbudować sieć dystrybucji całego systemu, czyli ekspresu wraz z kapsułkami poprzez firmowe stoiska w wybranych centrach handlowych. W lutym br. ruszyły punkty sprzedaży w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu.
Również firma Mokate zapowiada wejście na rynek kawy porcjowanej. W 2009 r. sprzedaż kaw Mokate zwiększyła się o 5%. Mokate chce w tym roku rozwijać m.in. sprzedaż kaw mielonych i ziarnistych. Wejście na ten rynek umożliwiło jej przejęcie w 2009 r. spółki Marila, czeskiego producenta kawy.

(Źródło: Rzeczpospolita)