19-22 maja 2016 na drogach Włoch Północnych odbył się legendarny rajd – Mille Miglia Storica 2016. Czterodniowa przygoda kierowców zabytkowych samochodów na trasie Bresia – Rimini – Rzym – Parma – Bresia zakończyły się w ostatnią niedzielę uroczystym przejazdem po ulicach Brescii.
Rajd wygrała włoska załoga Andrea Vesco i Andrea Guerini jadąca Alfą Romeo 6C 1750 GS Zagato z 1931 roku. Polscy debiutanci – załoga Perlage Team startująca w Astonie Martinie DB2 z 1952 roku ukończyli zmagania w połowie stawki liczącej 450 starannie wyselekcjonowanych samochodów z całego świata. Krzysztof i Dorota Weka świetnie poradzili sobie z wyzwaniem – zaliczyli wszystkie punkty kontrole wraz z specjalnym kryterium prędkości na legendarnym torze Autodromo Nazionale do Monza i zgodnie zadeklarowali start w przyszłorocznej rywalizacji.
Polski akcent nie sprowadził się tylko do udziału w rajdowych zmaganiach. Cisowianka Perlage jako pierwsza w historii marka z Polski wystąpiła w roli Sponsora Głównego tej uważanej za najbardziej prestiżową imprezę motoryzacyjną aut klasycznych na świecie. Obecność naszej narodowej marki można było zauważyć praktycznie na każdym kroku. Woda musująca Perlage porównywana przez specjalistów klasą do najlepszych musujących win była oficjalnym napojem Mille Miglia. Charakterystyczna srebrno-niebieska puszka z limitowanej edycji Mille Miglia cieszyła się wielką popularnością pośród kierowców, ekip towarzyszących zawodnikom a także pośród widzów. Wszyscy zgodnie chwalili jej niezwykłe właściwości i subtelny smak a puszka idealnie pasowała do plenerów i klimatu wydarzenia. W kolejnych latach współpraca pomiędzy organizatorami rajdu oraz Perlage będzie się zacieśniała i przybierała kolejne formy.
Podczas uroczystej gali zamknięcia rajdu w Teatro Grande organizatorzy podali kilka ukazujących skalę Mille Miglia liczb: w rajdzie wzięło udział rekordowe 450 klasycznych samochodów reprezentujących 71 różnych marek – blisko 150 z nich jest uznanych za bezcenne. Najdroższym samochodem tej edycji było warte 10 milionów euro Ferrari. W zmaganiach wystartowało 900 uczestników z 38 krajów świata. W ciągu czterech dni zawodów pokonali 1718 kilometrów starannie wyznaczonej trasy wiodącej przez ponad 230 włoskich gmin. Przy Mille Miglia akredytowało się 1 800 przedstawicieli mediów z całego świata – o 200 więcej niż w ubiegłym roku. Organizacyjnie na miejscu przy przedsięwzięciu pracowało 2 500 osób. Startujące ekipy skorzystały z 4 000 tysięcy pokoi hotelowych. Każda z zaangażowanych w przedsięwzięcie osób wypiła podczas rajdowego tygodnia średnio po 38,5 puszek Perlage…