Drugi raz pod hasłem „Białe czy czerwone? Pewne jest jedno. Polskie mięso.” Związek Polskie Mięso realizuje ogólnopolską kampanię informacyjną „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.” Celem projektu jest popularyzacja najnowszej wiedzy na temat walorów i wartości odżywczej mięsa drobiowego i wieprzowego. Aktualna edycja kampanii priorytetowo traktuje prezentację faktów i mitów dotyczących spożywania mięsa. Ekspertem kampanii została prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka z Instytutu Nauk Żywieniowych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, a rolę ambasadorów akcji powierzono dietetyczce i trenerce fitness Agacie Dąbrowskiej oraz kucharzowi i dziennikarzowi kulinarnemu, Tomaszowi Jakubiakowi.
17 grudnia br. w ramach projektu odbyło się spotkanie informacyjno-warsztatowe dla dziennikarzy „Meat Chef. SmakuJEMY Święta.” Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia były doskonałą okazją do zaprezentowania walorów polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego z wykorzystaniem całego bogactwa przypraw. Przepisy na świąteczny stół oraz prelekcję poświęconą zasadom przyprawiania mięsa przygotował znany szef kuchni – Marcin Budynek, we współpracy z ambasadorem kampanii – Tomaszem Jakubiakiem. W wydarzeniu wzięła udział również Agata Dąbrowska, która wspierała uczestników w kuchennych zmaganiach. Dzięki kulinarnej podróży przez świąteczne smaki oraz aromaty z drobiem i wieprzowiną w rolach głównych, zaproszeni goście osobiście mogli przekonać się o najwyższej jakości polskiego mięsa.
– W naszej kampanii prezentujemy walory drobiu i wieprzowiny w rozmaitych kontekstach, stąd wydarzenia takie jak „Meat Chef. SmakuJEMY Święta.”, podczas których autorytety kulinarne przekazują swoją wiedzę i praktyczne umiejętności szerszemu gronu odbiorców – mówi Witold Choiński, Prezes Zarządu Związku Polskie Mięso. – Podobnie, jak podczas poprzedniej odsłony kampanii, również teraz zależy nam na popularyzacji i aktualizacji wiedzy na temat polskiego mięsa. Chcemy mówić nie tylko o danych i najnowszych badaniach. Zamierzamy pokazać Polakom, w jaki sposób optymalnie i zdrowo wykorzystywać mięso w kuchni – codziennej i świątecznej. Chcemy bardzo wyraźnie podnieść świadomość tego, że polski drób i polska wieprzowina o charakteryzują się doskonałą jakością, smakiem i dużą wartością odżywczą – zaznacza Prezes Choiński.
Pod adresem www.pewnejestjedno.pl znajdują się przepisy z wykorzystaniem polskiego drobiu i polskiej wieprzowiny, które pokazują jak w łatwy i efektywny sposób przygotowywać mięso, by mogło ono stanowić nieodłączny element zdrowej diety. Wyjątkowe pomysły na dania z polskiego mięsa znalazły się również w kalendarzu na Nowy Rok, który można pobrać w wersji elektronicznej. Na stronie kampanii opracowano także popularne twierdzenia na temat drobiu i wieprzowiny w formie faktów i mitów w oparciu o najnowszą wiedzę naukową.
Projekt jest realizowany do 31 marca 2020 r. Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
Poradnik Restauratora uczestniczył w tym wydarzeniu.