24 maja ruszyła ogólnopolska kampania McDonald’s promująca platformę komunikacyjną #mamsmakanamaka. Marka stawia na uspójnienie komunikacji marketingowej i zbudowanie bliższych relacji z konsumentami.
McDonald’s to ikoniczna marka kojarząca się przede wszystkim ze smakiem, na który zawsze można liczyć. To właśnie dlatego nowa strategia komunikacji firmy skupia się na smaku i wielu sposobach mówienia o nim. W ten sposób marka chce wzmocnić emocjonalną więź z konsumentami.
Kampania jest prowadzona wielowymiarowo. Jednym z jej kluczowych elementów są szeroko zakrojone działania w social media, które zostały spięte oficjalnym hashtagiem kampanii #mamsmakanamaka. Aby zbliżyć się do swoich fanów McDonald’s uruchomił nową płaszczyznę komunikacji – profil „mamsmakanamaka” na Instagramie. Dzięki oficjalnemu hashtagowi wielbiciele marki mogą wyrazić siebie i swój „smak na maka”. Kolejnym ważnym narzędziem komunikacji jest dedykowana strona internetowa mamsmakanamaka.mcdonalds.pl.
– Nowa platforma komunikacyjna, jej charakter i wykorzystywane narzędzia to efekt wielu miesięcy obserwacji potrzeb naszych konsumentów. Chcemy wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i wzmocnić nasze relacje. Właśnie dlatego w komunikacji skupiliśmy się przede wszystkim na ludziach i ich emocjach – mówi Krzysztof Kłapa, Dyrektor ds. Komunikacji McDonald’s Polska.
Działania podjęte przez McDonald’s służą stworzeniu bardziej przystępnej, społecznościowej komunikacji. Mają pokazać, że McDonald’s to przede wszystkim smak – smak, na który każdy ma od czasu do czasu ochotę. Otwierając nowe płaszczyzny komunikacji marka zachęca odbiorców do dzielenia się emocjami, indywidualnymi preferencjami, własnym sposobem patrzenia na McDonald’s.