13 stycznia br. McDonald’s Corporation ogłosiła przedłużenie swojej współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim jako sponsor w ramach programu TOP (The Olympic Partner) do czasu Igrzysk Olimpijskich w roku 2020.
W dniu inauguracji Młodzieżowych Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Innsbrucku w Austrii, Don Thompson, Wiceprezes McDonald’s ds. Operacyjnych oraz Kevin Newell, Wiceprezes McDonald’s ds. Marki, wraz z Jacques’em Roggem, Prezydentem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, formalnie ogłosili fakt ponownego zaangażowania firmy jako TOP Sponsora Igrzysk Olimpijskich.
Jako oficjalna restauracja Igrzysk Olimpijskich, jesteśmy dumni, mogąc zaoferować nasze produkty sportowcom i gościom z całego świata, a także pomagać w urzeczywistnieniu idei olimpijskich.” – powiedział Don Thompson. „Angażując się w dobro dzieci poprzez nasze partnerstwo z Ruchem Olimpijskim, firma McDonald’s chce niesć przekaz, jak ważna jest zróżnicowana dieta i aktywny tryb życia.”
Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z ogłoszenia przez firmę McDonald’s jej dalszego zaangażowania, wynikającego z naszej wspólnej pracy przez ponad 35 lat – powiedział Jacques Rogge. McDonald’s realizuje ducha Olimpizmu w sposób pozytywny i inspirujący, propagując wartości olimpijskie wśród swoich klientów na całym świecie. Jesteśmy niezwykle dumni, że firma McDonald’s jest oficjalną restauracją Igrzysk. Wiemy bowiem, jak bardzo sportowcy i kibice ją doceniają.
Wieloletnie wsparcie przez McDonald’s inicjatyw sportowych dla dzieci to dużo więcej niż 17 dni samej Olimpiady – to programy promujące aktywność fizyczną na poziomie zarówno lokalnym, krajowym, jak i globalnym, poprzez partnerstwo z tysiącami organizacji sportowych. Firma i jej franczyzobiorcy wspierają lokalne społeczności w inicjatywach, takich jak dziecięce ligi baseballowe w USA, młodzieżowe zespoły futbolowe w Wlk. Brytanii, czy zespoły potencjalnych olimpijczyków w Kanadzie i Korei Południowej.
Jako TOP Sponsor obraliśmy sobie za cel ciągłe doskonalenie naszego udziału i rozwijanie naszej działalności jako sponsora poprzez takie programy jak „McDonald’s Champions of Play. – powiedział Kevin Newell. Olimpijczycy dostarczają najlepszych wzorców dla dzieci i potrafią zmotywować je oraz ich rodziny do prowadzenia aktywnego trybu życia. McDonald’s pragnie połączyć dzieci i sportowców olimpijskich pokazując, że marzenia się spełniają.
Dara Torres z USA, pięciokrotna olimpijka w pływaniu i mama, jest globalnym ambasadorem McDonald’s w programie „Champions of Play”. Pełniąc tę rolę, Dara Torres poprzez strony internetowe, wystąpienia i inne inicjatywy inspiruje dzieci i ich rodziny do podejmowania aktywności fizycznej.
Będąc zarówno klientem, jak i sportowcem, miałam okazję osobiście doświadczyć korzyści płynących z wieloletniego wsparcia przez McDonald’s dla Ruchu Olimpijskiego – powiedziała Dara Torres. Pełniąc funkcję globalnego ambasadora programu McDonald’s „Champions of Play”, bardzo cieszę się, mogąc razem z McDonald’s wspierać aktywność i zrównoważoną dietę w życiu.
McDonald’s sponsorem Igrzysk Olimpijskich – najważniejsze informacje.
Oficjalna Restauracja: McDonald’s będzie Oficjalną Restauracją Igrzysk Olimpijskich, London 2012, Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi 2014, Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janejro 2016, Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pyeongchang 2018 oraz Igrzysk Olimpijskich w roku 2020 (lokalizacja będzie ogłoszona w roku 2013).
Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie: Zaangażowanie McDonald’s jako TOP Sponsora obejmuje także wsparcie Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich w Nanjing 2014, Zimowych Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich w Lillehammer 2016 oraz Młodzieżowych Igrzysk Olimpijskich w latach 2018 i 2020.
Olimpijski Zespół McDonald’s (Olympic Champion Crew): Najlepsi pracownic McDonald’s z całego świata przyjadą na Igrzyska Olimpijskie jako Olimpijski Zespół McDonald’s i będą świadczyć usługi sportowcom, ich trenerom, mediom, a także kibicom w olimpijskich restauracjach McDonald’s. W trakcie Igrzysk w Londynie (2012) McDonald’s zamierza zebrać największy w historii zespół, który obejmie 2 tys. pracowników z Wlk. Brytanii i innych krajów całego świata.
Program McDonald’s „Champions of Play”: McDonald’s wprowadza nowy program, który umożliwi dzieciom jedyne w swoim rodzaju przeżycie – uczestnictwo w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie (2012). Aż 200 dzieci i ich opiekunów zostanie wybranych i będzie mogło oglądać Igrzyska bezpośrednio, jak również spotkać samych sportowców w naszych olimpijskich restauracjach. Dzieci zostaną wybrane w ramach lokalnych programów w ciągu najbliższych kilku miesięcy przed Igrzyskami w Londynie. W ramach programu „Champions of Play” na większości rynków, na których działa McDonald’s, udostępnione zostaną:
– strona internetowa programu „Champions of Play”, na której olimpijczycy będą zachęcali dzieci do aktywnego trybu życia i śledzenia indywidualnych postępów on-line poprzez uczestniczenie w różnych zadaniach.
– specjalne opakowania zestawu Happy Meal oraz publikacje, takie jak zeszyt gier „Champions of Play” i magazyn „Fun Times”, które będą zawierały informacje i wskazówki dotyczące zróżnicowanej diety oraz zabaw i gier.
Zaangażowanie McDonald’s w Ruch Olimpijski sięga roku 1968, kiedy to firma przetransportowała drogą powietrzną hamburgery dla sportowców z USA do francuskiego miasta Grenoble po tym, jak amerykańscy sportowcy uskarżali się na tęsknotę za rodzimym jedzeniem z USA. McDonald’s serwował specjalnie wybrane pożywienie już milionom sportowców i ich trenerów, rodzin i kibiców. Igrzyska w Londynie w roku 2012 to dziewiąta Olimpiada z rzędu, w której McDonald’s będzie odżywiał sportowców jako oficjalna restauracja Igrzysk Olimpijskich.