Według danych Polskiej Organizacji Franczyzodawców w naszym kraju funkcjonuje około 1350 franczyzodawców i 87 tysięcy franczyzobiorców. Popularność tego modelu biznesowego wciąż rośnie, dlatego też branża stworzyła kodeks, który określa dobre praktyki współpracy oraz wspólne wartości i standardy. Sygnatariuszami i współtwórcami Kodeksu są wspólnie franczyzobiorcy i franczyzodawcy, w tym 40 marek franczyzowych, w tym McDonald’s Polska.
Franczyza wciąż pozostaje jedną z najbezpieczniejszych form prowadzenia własnego biznesu i tę jej cechę należy chronić. Dlatego przekonujemy kolejne firmy do wzięcia na siebie obowiązków przyjętych w ramach Kodeksu Dobrych Praktyk. Już dziś ta samoregulacja chroni ponad 20 tysięcy franczyzobiorców – przekonuje Arkadiusz Słodkowski, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Jesteśmy cenionym franczyzodawcą. Zawieramy umowy franczyzowe na 20 lat i mamy już w systemie przedstawicieli drugiego pokolenia franczyzobiorców. To pokazuje, że jesteśmy franczyzą atrakcyjną, niezależnie od zmieniających się okoliczności. Wierzymy, że franczyza jest tak silna jak sukces franczyzobiorców – mówi Anna Borys, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska.