McDonald’s to 38 tysięcy lokali w ponad 100 krajach. Wśród 69 milionów gości, którzy odwiedzają je każdego dnia, dużą część stanowią rodzice z dziećmi. W poczuciu odpowiedzialności wynikającej z tego faktu marka nawiązała współpracę z organizacją Alliance for a Healthier Generation. W 2013 r. ogłoszono wspólny plan zmian w zakresie oferty dla dzieci i sposobu jej komunikowania. Zakładał on, że we wszelkich formach komunikacji dotyczącej zestawów Happy Meal będą prezentowane wyłącznie opcje z owocami, warzywami czy wodą. Inne zobowiązania dotyczyły szczegółowego informowania na temat wartości odżywczej oraz wprowadzenia zmian w zakresie kaloryczności oferty. Plan miał zostać zrealizowany na 20 największych rynkach McDonald’s (w tym w Polsce) do roku 2020. Postępy w jego wdrożeniu nadzorowała niezależna firma konsultingowa Keybridge.
Według raportu od 2013 r. na 20 badanych rynkach sprzedano w zestawach Happy Meal 6,4 mld owoców, warzyw, produktów mlecznych oraz wody. Wzrost sprzedaży wody, soków i mleka w zestawach dziecięcych wyniósł 12 punktów procentowych (z 36% do 48%). Do 161 wzrosła liczba kombinacji zestawów dziecięcych zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne i wodę.
Więcej na ten temat można znaleźć na https://news.mcdonalds.com/news-releases/news-release-details/global-promote-fruit-vegetable-daiiry-water
„Polska jest jednym z liderów w zakresie realizacji zobowiązań. Tylko w 2018 roku sprzedaliśmy w zestawach Happy Meal aż 25 mln owoców, warzyw i butelek wody oraz 32 mln musów owocowych. Wykorzystujemy naszą skalę do promowania zrównoważonych wyborów żywieniowych wśród rodzin” – powiedziała Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska.
„Biorąc po uwagę wpływ McDonald’s na zachowania młodych konsumentów i ich nawyki żywieniowe tę inicjatywę należy uznać za ważny krok w dobrym kierunku. W zakresie edukacji najmłodszych wszyscy mamy dużą rolę do odegrania. Połączenie skali wpływu McDonald’s, świata nauki oraz organizacji pozarządowych może przynieść oczekiwane rezultaty” – skomentował prof. dr hab. Krzysztof Krygier – ekspert w zakresie technologii żywności i żywienia.
W 2018 r. McDonald’s wraz z Healthier Generation zaprezentowała rozszerzone Zobowiązanie dla rodzin, w tym zestaw pięciu nowych celów Happy Meal, które mają zostać osiągnięte do końca 2022 r. Obejmują one oferowanie bardziej zrównoważonych posiłków, uproszczenie składu produktów, zapewnianie pełnej i czytelnej informacji o wartościach odżywczych, stosowanie innowacyjnych form promocji zestawów Happy Meal zawierających zalecane grupy produktów spożywczych.
Więcej na https://news.mcdonalds.com/news-releases/news-release-details/mcdonalds-announces-global-commitment-support-families-0
Z początkiem bieżącego roku polska sieć McDonald’s wprowadziła do zestawów dziecięcych cząstki jabłka i ciemnych winogron bezpestkowych, paluszki surowej marchewki zastąpiły dotychczas oferowaną porcję pomidorków koktajlowych, miejsce musu Kubuś Jabłko Banan zajął Mus Truskawkowy, pojemność soku pomarańczowego i jabłkowego została zmniejszona z 250 ml do 200 ml. Z powodu obecności konserwantów z oferty wycofano owocogurt, McTost z bekonem oraz herbaty ze sztucznymi aromatami.
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działają 424 restauracje sieci, które zatrudniają ponad 25 000 osób. 362 z nich to obiekty prowadzone przez 68 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s.