Mateusz Gessler: Gastronomia mocno się zmienia

Aktualności

Mateusz Gessler: Gastronomia mocno się zmienia

Choć w obecnych czasach prowadzenie dobrze prosperującej restauracji to duże wyzwanie i sztuka wyboru, to Mateusz Gessler się nie poddaje. Jak zauważa, Polacy, a w szczególności mieszkańcy Warszawy, nie chcą porzucać swoich nawyków i nadal chętnie odwiedzają swoje ulubione restauracje, by zjeść dobry obiad czy kolację. Zamówienia nie są już może takie duże jak kiedyś, ale on sam cieszy się i z tego, bo jak podkreśla, lepiej mniej niż wcale.

Zdaniem Mateusza Gesslera kluczem do sukcesu w biznesie jest cierpliwość. Czasem idzie lepiej, innym razem wszelkie zawirowania sprawiają, że zamiast zarabiać, trzeba dokładać. Przez lata funkcjonowania w branży gastronomicznej zdążył się już jednak przekonać, że z każdej sytuacji jest wyjście, tylko po prostu trzeba być cierpliwym i robić swoje najlepiej, jak się tylko da, by nie zniechęcić klientów gorszą jakością.

W naszych czasach żaden biznes nie jest łatwy, ale jeżeli podchodzisz do tego z pasją, ze spokojem, to się da. Gastronomia mocno się zmienia, bo i portfele naszych klientów się zmieniają, bo sytuacja, bo moda i tak dalej. I my musimy się nauczyć reagować na to, dostosować do tego i próbować trochę płynąć z nurtem, który jest na dany dzień. Ja nie zmieniam swojej filozofii gotowania, ale zmieniam trochę podejście do gościa, bo on jest najważniejszy, jest naszym paliwem napędowym. Niestety jest wielu restauratorów, którzy myślą głównie o sobie – mówi Mateusz Gessler.

Z jego obserwacji wynika, że warszawiacy, nawet jeśli mają teraz nieco mniej w portfelach, to nie rezygnują z wyjść do restauracji. Nadal bardzo chętnie celebrują posiłki w ulubionych miejscach, choć coraz częściej uszczuplają menu.

Polacy, a szczególnie warszawiacy, kochają wychodzić z domu i jeść w restauracjach, więc oni tego nie przerwali. Widać jednak, że mniej zamawiają, nie zamawiają już zakąski, deseru czy szampana i tak dalej, tylko trochę mniejsze to jest, ale czas spędzają taki sam. Też to pokazuje, że my nie chcemy się poddawać i tylko narzekać, że wszystko jest źle, bo to, że coś się dookoła wali, to trudno, powstaniemy jeszcze raz i sobie poradzimy. I taką mentalność zaszczepiłem też w swoich pracownikach, żeby się nie martwili, co się dzieje teraz, róbmy swoje i cały czas próbujmy dać przyjemność naszym gościom – mówi.

Źródło: Newseria