Z ponad 80 punktami działającymi w całym kraju marka SUBWAY® jest na polskim rynku liderem restauracji szybkiej obsługi. Kolejne otwarcia i ciągłe poszerzanie oferty mają umocnić pozycję sieci i zapewnić jej franczyzobiorcom stały wzrost klientów.
W obecnej chwili na polskim rynku działa 86 punktów SUBWAY®. Przez ostatnie trzy lata liczba restauracji rozpoczynających działalność utrzymywała się na stałym poziomie – franczyzobiorcy SUBWAY® otwierali około 20 nowych lokali rocznie. Marka szacuje, że ponad 40% jej licencjobiorców to multifranczyzobiorcy – prowadzący więcej niż jedną restaurację. Z doświadczenia firmy w innych krajach wynika, że liczba otwarć wzrasta wraz z rozwojem rynku i tego też marka spodziewa się w nadchodzących latach. Logo SUBWAY® jest już obecne w najbardziej rozpoznawalnych i modnych polskich lokalizacjach: na sopockim Monciaku, zakopiańskich Krupówkach, Piotrkowskiej w Łodzi czy w Centrum Plac Unii w Warszawie, ale też w mniej spektakularnych, ale dobrze rokujących dla sandwiczowego budżetu miejscach.
Podobnie jak w roku ubiegłym marka ma w planach rozwój restauracji w centrach handlowych i przy głównych ulicach miast. Będzie także stawiała nacisk na zaistnienie w przestrzeniach niestandardowych m.in. przy dworcach PKP i stacjach benzynowych. Kolejnym konceptem wprowadzonym i rozwijanym na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej jest SUBWAY® Café. Do czasu otwarcia pierwszych lokali SUBWAY® Café w Polsce i na Węgrzech firma rozwijała koncept na terenie USA, gdzie pod jej szyldem działa 20 takich punktów.
Wg. danych sieci liczba klientów odwiedzających polskie restauracje SUBWAY® rośnie sukcesywnie wraz z liczbą kolejnych otwieranych punktów oraz wraz ze wzrostem znajomości marki. Podobnie jak liczba produktów oferowanych w menu SUBWAY® w Polsce i Europe Środkowo-Wschodniej. Obecnie restauracje – obok kultowych sandwiczy – oferują także sałatki, pieczywo cukiernicze oraz napoje, w tym kawę Fair Trade. Marka systematycznie testuje i wprowadza na rynek kolejne produkty czy dodatki np. sandwicze na płaskim chlebie tz. Flatbread. Sandwicze pozostają niezmiennie głównym trzonem sprzedaży restauracji. Ze statystyk marki wynika, że polscy klienci najbardziej gustują w sandwiczu Kurczak Teryaki.