Kiedyś, żeby odkryć nowe trendy lub chociażby coś innego, jechało się na targi lub obchodziło się kilka innych cukierni, by zobaczyć inny produkt lub jakieś nowości. Teraz wystarczy włączyć TikToka, Instagrama czy Facebooka, a najnowsze trendy z całego świata są dosłownie pod ręką – mówi Marek Moskwa, właściciel i twórca autorskiej cukierni Cremo.
To zdecydowanie kreuje i kształtuje rynek nowoczesnych cukierni i lodziarni, które chcą się wyróżnić na lokalnym rynku, być trendy, oferować to, co jest modne w mediach społecznościowych, bo to faktycznie się sprzedaje. Klienci pragną nowości, pokazywać się w modnych miejscach i jeść na topie produkty.
W 2024 r. będzie z pewnością kilka trendów. Oczywiście eko i zdrowe odżywianie, bo ten jest modny już od kilku lat. Ale to social media są największym kreatorem trendów, produktów i smaków, i to w nich dzieje się najwięcej. W tym roku z pewnością zostanie wykreowany nowy produkt i smak, ale trudno dziś powiedzieć co to będzie. Zapewne już niedługo dowiemy się, co najlepiej się „klika” i na co szczególną uwagę zwróciły media.