Zabytkowy budynek dawnej Elektrowni w Manufakturze to nie tylko charakterystyczny punkt na mapie kompleksu, ale także obiekt zainteresowania wielu potencjalnych inwestorów. Imponująca przestrzeń (1600 m2) zyskała nowego najemcę, Manuarte.
Manuarte to jedyny tego rodzaju projekt na terenie Manufaktury. W interdyscyplinarnym obiekcie znajdą swoje miejsce: cocktailbar, restauracja, ale też galeria sztuki, klub i taneczne show oraz przestrzeń eventowa z możliwością wynajmu. Za sprawą nowego najemcy, dawna Elektrownia stanie się swoistym centrum kultury karaibskiej: ambasadą sztuki kubańskiej, muzyki latynoskiej oraz kuchni Ameryki Środkowej i Południowej. Choć otwarcie przestrzeni będzie odbywało się etapami, pierwszy z nich jest już gotowy – cocktailbar niedawno przyjął pierwszych gości.
Oryginalny koncept musi mieć równie imponujące wnętrze – wchodząc do dwupoziomowego lokalu z bogato przyozdobionym barem, goście mogą od razu poczuć się jak w tętniącej życiem Hawanie i szybko ulec urokowi niezobowiązującej atmosfery tego miejsca. W ofercie cocktailbaru, poza klasycznymi drinkami na bazie rumu czy tequili, znaleźć można też owocowe koktajle, domowe lemoniady, a także aromatyczną kawę. Do dyspozycji gości jest też zewnętrzny ogródek, który wyróżnia się nie tylko powierzchnią (może w nim zasiąść aż 150 osób), ale także designem: stalowe pergole otulone są cieniującymi żaglami z płótna, a wokół nowoczesnych mebli znajdują się kolorowe instalacje i zieleń.
Elektrownia jest perłą w koronie kompleksu Manufaktury. Trudno przejść obok tego budynku bez zachwytu: wspaniała, zwarta bryła i przepiękne strzeliste przeszklenia, to nie jedyne jego atuty. Fakt, że to samodzielny i centralny budynek, niemal predestynuje go do roli obiektu kultury. Po wejściu do środka widzimy ciekawy układ pomieszczeń, a co za tym idzie uniwersalne zagospodarowanie pod kątem np. eventowym. Wierzymy, że Manuarte będzie swoistą ambasadą kultury latynoamerykańskiej, w samym centrum Łodzi. Muzyka, taniec, sztuka i najlepsza kuchnia będą się tu miały dobrze – mówi Edyta Brykała, Pr&Marketing Manager