Oficjalny debiut tradycyjnych włoskich produktów Canuti na polskim rynku odbył się 28 października br. w Pałacyku Otrębusy pod Warszawą.
Canuti Tradizione Italiana, włoski producent świeżych makaronów głęboko mrożonych, wprowadza do Polski swoje produkty przygotowywane wg tradycyjnej receptury. Podczas oficjalnego przedstawienia firmy i całej gamy produktów Canuti zaproszeni goście mieli okazję wysłuchać wykładów na temat wpływu kuchni włoskiej na kuchnię polską oraz znaczenia odżywczego makaronów. Odbyła się także prezentacja produktów Canuti, w tym premiera dwóch nowych linii makaronów “Le Riscoperte” i „Le A Mano”, opracowywanych wg tradycyjnych przepisów, ale w innowacyjnej technologii. Firma Canuti ma za sobą 60 lat doświadczenia i tradycji, teraz dzieli się swoim dorobkiem z Polakami, którzy coraz chętniej sięgają po kuchnię śródziemnomorską.
Prezentacji firmy dokonali przedstawiciele Canuti Tradizione Italiana: Denis Cecchetti – Prezes Zarządu, Giovanni B. Toffano – Marketing Manager oraz Agnieszka Galak – Export Sales Manager. Dodatkowo spotkanie uświetnili swoimi prelekcjami: pani Anna Ładyńska-Parolo – technolog żywienia, ceniony nie-krytyk kulinarny oraz pan Paweł Kibart – szef kuchni Sinnet Tennis Club oraz akademii COOP UP. Część merytoryczna została zwieńczona degustacją produktów Canuti przygotowaną przez szefa kuchni Corrado Buldrini oraz znanego polskiego kucharza Ryszarda Majewskiego.
Wydarzenie zostało zorganizowane w myśl spotkania włoskiej tradycji w najlepszym wydaniu z polskimi profesjonalistami z sektora gastronomii. Goście uczestniczyli w nietuzinkowym pokazie kulinarnym, podczas którego kosztowali dania będące symfonią smaków dwóch wielkich kuchni: włoskiej i polskiej. Potrawy zostały przygotowane przez ekspertów sztuki kulinarnej: szefa Corrado Buldrini – Prezesa Stowarzyszenia Szefów Kuchni z regionu Emilia oddział Rimini oraz polskiego mistrza kulinarnego Ryszarda Majewskiego – twórcy Akademii Smaków.
Zaprezentowano także dwie nowe ekskluzywne linie makaronów Canuti, które doskonale oddają przywiązanie firmy do tradycji oraz nieustanne dążenie do poszukiwania innowacji technologicznych i ich wdrażania do procesu produkcji.
“Le Riscoperte” to linia 7 ekskluzywnych produktów Canuti stworzonych według tradycyjnych receptur przy zastosowaniu wysokiej jakości surowców. Linia ta uosabia włoską kulturę i kontynuację najlepszych tradycji kulinarnych regionu. Mąka mielona za pomocą żaren nadaje makaronom niepowtarzalny smak pozwalając równocześnie na otrzymanie większej koherentności podczas gotowania. Nadaje też intensywny aromat i rustykalny wygląd ciasta makaronowego. Dzięki wykorzystaniu cylindrów z brązu uzyskiwana jest charakterystyczna szorstkość makaronów, a co za tym idzie większa ich spójność z sosami i przyprawami.
„Le A Mano”, to linia makaronów nadziewanych wyrabianych według tradycji przekazanej przez „sfogline di Romagna„. Jest odpowiedzią na nieustanne poszukiwania szefów kuchni produktów gotowych odzwierciedlających smak i jakość makaronów domowych. Linia obejmuje 10 ekskluzywnych produktów z bardzo cienkiego ciasta o oryginalnych formach z nadzieniami o najwyższej jakości.
Canuti Tradizione Italiana poprzez wydarzenie gastronomiczne „Z ziemi włoskiej do Polski”, będącym swoistym kolażem kultury, nauki i sztuki kulinarnej, rozpoczyna oficjalnie swoją biznesową działalność w Polsce. Zorganizowane spotkanie kulinarne z ważnymi przedstawicielami branży gastronomicznej było doskonałą sposobnością na rozpoczęcie nowego rozdziału w historii firmy Canuti i otwarcie współpracy z polskimi przedsiębiorcami. Aspiracją firmy jest, aby ta współpraca była także bardzo satysfakcjonującą dla polskiego klienta. Podążając za analogią historyczną – śladami królowej Bony Sforza, która w okresie renesansu w ówczesnej stolicy Polski Krakowie zagnieździła włoskie obyczaje kulinarne – obecnie firma Canuti Tradizione Italiana pragnie podzielić się naturalnym smakiem i dziedzictwem kulinarnym mieszkańców Włoch, aby te tradycyjne włoskie produkty zagościły na stałe na polskich stołach.