Japonia, Hiszpania, Rosja, Norwegia i oczywiście Polska – to kraje, z których pochodzą eksperci dwóch nadchodzący konferencji MADE RESTAURANT we Wrocławiu i w Gdyni. MADE jako pierwszy otwiera edukację w polskiej gastronomię na świat – w każdej konferencji wezmą udział eksperci z zagranicy. Jest to krok w stronę nowych standardów w edukacji gastronomicznej w Polsce!
Design w biznesie
Tegoroczne lokalne spotkania liderów branży w 2018 roku przebiegają pod wspólnym hasłem BĄDŹ TRZY KROKI PRZED I… ZARABIAJ. MADE również chce być 3 kroki przed i już na najbliższej konferencji we Wrocławiu wystąpi Hiroshi Tsunoda, projektant pochodzący z Japonii, żyjący i pracujący od lat w Barcelonie. Podczas prelekcji „Design w biznesie gastronomicznym” opowie on o roli designu w restauracjach, a także o rosnącej sile sztuki w biznesie. Tsunoda wystąpi na wrocławskiej scenie wraz z Adamem Fecenecem, managerem firmy DAJAR Horeca. W czasie prelekcji podzieli się światowymi trendami oraz wskaże, na jakie elementy należy zwrócić uwagę podczas projektowania doświadczenia restauracyjnego, aby miało to realny wpływ na rozwój biznesu.
Hiroshi brał udział w wielu międzynarodowych debatach i wydarzeniach poświęconych designowi, m.in. DesignAct (Moskwa), The Formica Workshop (Miami), The Hangzhou International Design Festival (Chiny), The Design of New Business Ideas (Madryt) oraz wielu innych – nie zabraknie więc inspiracji i innowacji ze świata.
Jak pracują kucharze u nas, a jak w Norwegii? Gdzie jest klucz do ich efektywności i lojalności?
O różnicach kulturowych w systemach rekrutacji i motywacji pracowników mówić będą Willy Solvang (GÅRD Taste Scandinavian) i Przemysław Woźny (GåRD Nordic Kitchen, hotel Courtyard by Marriott). Tytuł ich prelekcji to „Różnice kulturowe, a systemy rekrutacji i motywacji pracowników.”
Willy Solvang to dyrektor gastronomii wszystkich restauracji marki GÅRD w Europie. Zdobywał doświadczenie w restauracjach odznaczonych gwiazdkami Michelin, takich jak Statholdergaarden i Oro w Oslo. Ma doświadczenie w prowadzeniu własnej restauracji: Cavatelli Mat og Vinhus w Ålesund.
Przemysław Woźny to szef kuchni Hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront oraz Restauracji GåRD Nordic Kitchen, gdzie pracuje od 2015 roku. Jest szefem kuchni, który stworzył menu dla pierwszych równocześnie otwierających się restauracji GåRD Nordic Kitchen w Gdyni i Amsterdamie. Kolejne powstające w Europie (Bruksela i Oslo) restauracje tej marki zawdzięczają swoją unikatową kartę menu właśnie temu utalentowanemu Polakowi.
Jak zatrudnić najlepszych szefów kuchni, kucharzy w Europie? Jak znaleźć najlepszą pracę w Europie?
O temacie trendów, szans i zagrożeń w zakresie rynku pracy w gastronomii opowie podczas konferencji ekspertka w zakresie HR dla gastronomii: Ekaterina Starodubtseva (Creative Search), która jest dyrektorką i współwłaścicielką agencji rekrutacyjnej Creative Search. Ekaterina prowadzi równolegle także szereg niezależnych projektów w zakresie konsultingu: jest organizatorką i autorką meet-upów dla specjalistów HR z branży gastronomicznej, jest partnerką medialną międzynarodowego kongresu szefów kuchni Fontenegro w Kijowie, organizatorką programu dla szefów podczas Gastreet International Show. Podróżuje i bierze udział we wszystkich najważniejszych uroczystościach m.in. The World’s 50 Best Restaurants.
Trendy biznesowe w międzynarodowej gastronomii
We Wrocławiu i w Gdyni będzie również o tym, czym teraz żyje świat gastronomii za granicą, jakie są najnowsze światowe trendy biznesowe w tej branży i które z pomysłów warto spróbować przenieść na grunt polski, bo sprawdziły się gdzie indziej. O tym mówić będzie Hanna Wencka (Aviko), która na co dzień współpracuje z takimi krajami jak Węgry, Rumunia, Czechy, kraje Bałtyckie i Rosja, ale ma też szeroką wiedzę na temat rynków zachodnich. Hanna Wencka podczas swojego wystąpienia poruszy temat nadchodzących trendów w gastronomii:
Jakie przełożenie w biznesie mają zmiany w naszym stylu życia i jakie są w związku z tym aktualne trendy w gastronomii?
Czego poszukuje dzisiejszy konsument w ofercie restauracji?
Na które trendy warto zwrócić szczególną uwagę, by być 3 kroki przed konkurencją?
Co cieszy się największą popularnością w Niemczech?
Dokąd zmierza gastronomia w Wielkiej Brytanii?
Poradnik Restauratora jest patronem medialnym tego wydarzenia.