18 listopada w Hotelu Radisson Blu Sopot spotka się ponad 500 restauratorów, szefów kuchni, managerów i dostawców HoReCa z całej Polski, by wspólnie odpowiedzieć na pytanie, w jakim kierunku zmierza polska gastronomia w 2026 r. Po części konferencyjnej uczestnicy wezmą udział w After Party w restauracji L’Entre Villes. Poradnik Restauratora jest partnerem medialnym tego wydarzenia.
INTERNAL POWER – siła, która buduje biznes od środka
Tegoroczny motyw konferencji podkreśla, że trwały rozwój gastronomii nie wynika z chwilowych trendów, ale z odpowiednio zbudowanej strategii, kompetentnych zespołów, spójnych wartości i świadomego wykorzystania technologii.
Premiera Raportu MADE FOR Restaurant 2025/2026
Konferencję otworzy prezentacja najnowszego Badania i Raportu MADE FOR Restaurant, prezentującego realne oczekiwania polskich gości gastronomicznych. To jedno z najważniejszych narzędzi strategicznych dla restauratorów planujących rozwój w 2026 roku. Wyniki – oparte na analizie opinii tysiąca konsumentów – omówią Monika Mościbrodzka i Agata Tkaczyk (ARC Rynek i Opinia).
Gość specjalny: prof. Charles Spence (Oxford University)
Kulminacją programu będzie pierwszy w Polsce występ prof. Charlesa Spence’a, światowej sławy badacza multisensoryki, autora bestsellerów „Gastrofizyka” i „Digital Dining”. Naukowiec pokaże, jak technologia wpływa na odbiór jedzenia oraz jak restauracje mogą wykorzystać ten efekt w praktyce.
Agenda pełna konkretów: od konceptów po mental power
Wśród wystąpień znalazły się m.in.:
CONCEPT & BUSINESS STORE 2025/2026 – fast lecture Gawła Czajki („Cały Gaweł”) we współpracy z Małgorzatą Muraszko („Trójmiejska Miejscówka”)
INTERNAL POWER w praktyce – case studies od Vininova, Acala (sparkling tea), Glovo i SUPA
Biznesowy blok inspiracyjny:
Łukasz Wichłacz (Coffeedesk) – jak przekładać światowe trendy kawowe na zysk
Robert Padiasek (SCM / MONIN) – boom na soft drinki bezalkoholowe
GoPOS – jak zbudować operacyjny ekosystem All-in-One
MENTAL POWER – o odporności psychicznej liderów opowie Ola Batko (Liebherr) z udziałem Mateusza Sucheckiego, restauratorów i hotelarzy
Wielkie kulinarne show i debaty
„Digital / Taste / Reality” – sceniczna matryca menu przyszłości autorstwa Oli Gerlach i czołowych szefów kuchni, m.in. Rafała Lorenca, Jacka Koprowskiego, Radosława Janickiego
Panele o inwestycjach i zapleczu operacyjnym: od otwierania nowych konceptów po temat odpadów i unijnych regulacji – „INTERNAL POWER czy INTERNAL PROBLEM?”
MADE Tank – interaktywna strefa testów biznesowych
Kreatywny podwieczorek BLUGRASS (Kościuk & Gębala)
Grande Finale
Ogłoszenie TOP 10 Restauratorów MADE FOR Restaurant (kategoria Evergreen)
Wybór Restauratora Publiczności
After Party w L’Entre Villes – gospodarz: Barbara Markiewicz, restauratorka z rekomendacją Michelin
Głos organizatorów
Agnieszka Małkiewicz, organizatorka MADE FOR Restaurant: Konferencja w Sopocie będzie przestrzenią do rozmowy o realnych szansach i barierach branży. Chcemy wspólnie wypracować rozwiązania, które pozwolą restauratorom działać odważniej i bardziej świadomie.
Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu: Sopot to dziś nie tylko destynacja turystyczna, ale również kulinarna. Wierzę, że ta konferencja zaowocuje konkretnymi inicjatywami dla rozwoju polskiej gastronomii.
WARUNKI UCZESTNICTWA W KONFERENCJI
Dla właścicieli i pracowników lokali gastronomicznych i firm cateringowych oraz akredytowanych mediów udział jest bezpłatny – obowiązuje wcześniejsza REJESTRACJA.
Dla producentów i dostawców dla branży HORECA wydarzenie jest biletowane.
Liczba miejsc ograniczona – ZAPISZ SIĘ JUŻ TERAZ!
Rejestracja: https://madeforrestaurant.pl/madeforrestaurant-sopot-2025/.
Oprac. H.Handkowska
Źródło: biuro prasowe MADE FOR Restaurant