Maciej Gajkowski, Dyrektor Sieci Foodservice w Lagardère Travel Retail Polska, która zarządza siecią kawiarni Costa Coffee:
Costa Coffee stawia na rozwój w centrach handlowych i w lokalizacjach high-streetowych. Outlety nie zajmują istotnej pozycji w planach rozwoju tej marki. Dostrzegamy jednak ich potencjał i uwzględniamy w strategiach innych konceptów, m.in. So Coffee. To prawda, że pandemia znacząco wpłynęła na spowolnienie rynku kawiarnianego. Nie sprzyjają mu też inflacja i niestabilność nastrojów konsumenckich. Warto jednak zauważyć, że zapotrzebowanie na kawiarnie w naszym kraju wzrasta, co potwierdzają dostępne badania. Najnowszy raport Café Monitor, przygotowany przez ARC Rynek i Opinia, wykazuje, że ponad połowa Polaków spożywa kawę poza domem, a odsetek ten wzrósł o 12 punktów procentowych w latach 2020-2022. To oznacza, że trend picia kawy „na mieście” umacniał się nawet w czasie pandemii. Wizyta w kawiarni kojarzy się Polakom z chwilą przyjemności, celebracji, po którą klienci chętnie wracali po okresie lockdownów. Widzieliśmy i nadal widzimy to również w naszych kawiarniach.
Lagardère Travel Retail prowadzi 131 kawiarni w Polsce i 11 w Łotwie – w różnych segmentach rynku. Odkąd przejęliśmy zarządzanie Costa Coffee w lutym 2023 r., otworzyliśmy w Polsce aż 3 nowe kawiarnie – w Warszawie: w biurowcu Orange i w centrum handlowym Westfield Arkadia oraz na wrocławskim lotnisku. Do końca tego roku chcemy uruchomić jeszcze 5 lokali.
Całą rozmowę z Maciejem Gajkowskim będzie można przeczytać w najnowszym wydaniu Poradnika Restauratora.
Fot. Costa Coffee Polska