Lavazza, słynna kawowa firma z Turynu, oraz Orbico, jej oficjalny dystrybutor na Polskę, otworzyli dziś wspólnie w Warszawie nowe Centrum Szkoleniowe marki. Ta jedyna w swoim rodzaju szkoła kawowa, stworzona w ramach wspólnej inicjatywy firm Lavazza i Orbico, prowadzić będzie profesjonalne szkolenia specjalistów w dziedzinie kawy, umożliwiając im także prowadzenie badań i eksperymentów podczas tworzenia nowych przepisów kawowych i nie tylko. Otwarcie warszawskiego Centrum to kolejny krok w wypełnianiu misji rodzinnej firmy Lavazza, którą jest szerzenie włoskiej kultury picia kawy w Polsce.
– Rosnąca sieć Centrów Szkoleniowych Lavazza na całym świecie to obecnie największe i jedyne w swoim rodzaju kawowe laboratorium. Chcemy w ramach tej inicjatywy przybliżać polskim kawoszom włoską kulturę picia kawy najwyższej światowej klasy – komentuje Mattia Tipaldi, dyrektor wschodnioeuropejskiego oddziału firmy. – Polska jest ważnym, strategicznym rynkiem dla Lavazzy, na którym entuzjaści kawy coraz większą wagę przywiązują do jakości produktów, a to z kolei prowadzi do ich większej otwartości i dojrzałości konsumenckiej. Zawsze była też rynkiem zarówno wielu możliwości, jak i wyzwań. Jesteśmy dumni z faktu, że nasza firma jest jednym z głównych graczy na polskim rynku. Nowe Centrum Szkoleniowe pozwoli nam dzielić się wiedzą kawowego eksperta z profesjonalistami, a także jeszcze bardziej przybliżać markę Lavazza polskim konsumentom, pamiętając o tym, że naszym celem jest zapewnienie im możliwości doświadczania za każdym razem smaku prawdziwej włoskiej kawy, który uosabia perfekcyjną mieszankę jakości i włoskiego charakteru.
– Bardzo nas cieszy ten kolejny etap współpracy z firmą Lavazza, jedną z najbardziej renomowanych kawowych marek na świecie. Ta inicjatywa to jeszcze jeden wspólny krok naprzód – dodała Daria Napiórkowska, dyrektor ds. marketingu w firmie Orbico.
– Nowe Centrum Szkoleniowe Lavazza w Warszawie ma służyć przybliżaniu sztuki przygotowywania kawy w sposób, który pozwala na zachowanie doskonałości naszego produktu w trakcie ekstrakcji i konsumpcji. Ponadto chcemy także wyznaczać standardy dla profesjonalistów branży gastronomicznej, oferując doskonałe rozwiązania, lekcje i ścieżki szkoleniowe tym, którzy swoją pasję zamienili w zawód, a także tym, którzy chcą po prostu poznać sztukę parzenia idealnej kawy – powiedziała Giulia Sirio, międzynarodowa instruktorka z głównego Centrum Szkoleniowego Lavazzy w centrali firmy.
Warszawskie Centrum Szkoleniowe, zlokalizowane w Forcie 8 – nowo otwartej przestrzeni komercyjnej, która powstała w zrewitalizowanych XIX-wiecznych koszarach na warszawskim Służewie (adres: Fort Służew, 1b) – zaaranżowano we włoskim stylu, z zachowaniem wszelkich udogodnień i rozwiązań typowych dla centrów szkoleniowych Lavazzy na całym świecie.
W ofercie Centrum znajdą się kursy dla baristów i innych profesjonalistów z całego kraju, dla których ważne jest nabycie odpowiednich umiejętności i wiedzy o uprawie, przetwarzaniu i degustacji kawy, latte art oraz kawowym designie. Każdego roku Centrum szkolić będzie do 1000 baristów i barmanów, pozwalając im poznać subtelności sztuki przygotowywania kawy, a także oferując udział w programie Perfect Mix, którego celem jest doskonalenie umiejętności tworzenia najwyższej jakości unikatowych koktajli.
Oprócz szkoleń profesjonalnych, Centrum prowadzić będzie także warsztaty kawowe dla pasjonatów kawy. Będą oni mogli poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności, biorąc udział w sesjach poświęconych latte art, produkcji kawy i wielu innych.
O wyjątkowości warszawskiego Centrum, obok doskonałego wyposażenia technicznego, decydują także unikatowe kompetencje i umiejętności jego instruktorów, którzy pozostają w stałym kontakcie z Międzynarodowym Centrum Szkoleniowym w turyńskiej centrali firmy – niedawno certyfikowanym przez SCA (Specialty Coffee Association) jako ośrodek szkoleniowy klasy premium.
Z siecią liczącą 55 placówek na całym świecie, Centrum Szkoleniowe Lavazza stało się największym ośrodkiem edukacji kawowej nie tylko we Włoszech, ale i w skali międzynarodowej. Eksperci i zarazem kawowi pasjonaci oddają się tu kreatywnej pracy nad innowacjami i tworzeniem idealnych kawowych doznań. Centra Szkoleniowe w Turynie i w innych częściach świata są szczególnym wyrazem DNA marki Lavazza, na które składają się tradycja, jakość i nieustanne innowacje. Począwszy od intuicji Luigiego Lavazzy, który przed ponad 120-tu laty wynalazł włoską sztukę mieszania różnych odmian kawy w celu stworzenia idealnego aromatu, po ciągłe dążenie do zapewnienia najwyższej jakości – od uprawy, przez każdy etap cyklu produkcyjnego, na sztuce przygotowywania i serwowania kawy kończąc – Lavazza zawsze pozostaje w czołówce, szerząc i wzbogacając włoską kulturę picia kawy.
W 2018 r. w Centrach Szkoleniowych Lavazza na całym świecie odbyło się ponad 6 000 kursów, w których udział wzięło ponad 38 000 uczestników. Ponadto wielu z nich poznało sztukę przyrządzania idealnego espresso na warsztatach i spotkaniach szkoleniowych organizowanych m.in. podczas imprez i targów branżowych.
Nowe Centrum Szkoleniowe w Warszawie to projekt realizowany w ramach partnerstwa Lavazzy i Orbico, jako efekt doskonałej wspólnej inwestycji obu firm.
Podczas eventu inaugurującego otwarcie nowego Centrum Szkoleniowego, międzynarodowi instruktorzy Lavazzy przedstawili szeroką gamę firmowych specjalności, po raz pierwszy oficjalnie prezentując także nową mieszankę marki – Qualità Oro Mountain Grown – kawę pełną charakteru i osobowości, stworzoną z najbardziej cenionych odmian Arabiki pochodzących z żyznych ziem wysokogórskich. Idealna do przygotowania w domowej kawiarce typu moka, Qualità Oro Mountain Grown jest kawą uprawianą na dużych wysokościach: najwyższej jakości kawy rosną na terenach położonych do 2 000 m n.p.m., gdzie proces dojrzewania kawowych ziaren przebiega znacznie wolniej, ze względu na duże wahania temperatury. Odmiany te zwykle są szczególnie słodkie i aromatyczne, cenione z uwagi na ich delikatną kwasowość i owocowo-kwiatowe nuty: Qualità Oro Mountain Grown to kawa o bogatym, aksamitnym smaku, najwyższej klasy uosobienie dziedzictwa marki i prawdziwej sztuki, jaką stało się dla Lavazzy tworzenie doskonałych, unikalnych kawowych mieszanek.