Lantmannen Unibake – skandynawski producent pieczywa, obecny w Polsce od początku lat 90-tych, uroczyście otworzył swoją nową piekarnię w Nowej Soli – największą w Polsce i drugą co do wielkości w Europie.
Pierwsza linia produkcyjna nowej piekarni Lantmannen Unibake w Nowej Soli rozpoczęła wypiek w styczniu – na początku produkcję testową. W tej chwili, po uzyskaniu wszelkich niezbędnych certyfikatów jakościowych, nowa linia wytwarza bułki do hamburgerów, a jej zdolności produkcyjne to prawie pół miliarda bułek rocznie.
Dotychczasowa wartość inwestycji Lantmannen Unibake w Nowej Soli to 37 mln EUR, a jej całkowita wartość do końca roku 2019 wyniesie 75 mln EUR. Wydatki te obejmują wybudowanie hali produkcyjnej wraz z niezbędną infrastrukturą (m.in. chłodnie, pomieszczenia magazynowe, budynki i pomieszczenia biurowe i techniczne), a także zakup i instalację maszyn oraz niezbędnych urządzeń. Nowa piekarnia – to nowe miejsca pracy. Docelowo w Nowej Soli zatrudnienie znajdzie 110 pracowników.
– Bardzo się cieszymy, że po dwóch latach od rozpoczęcia budowy uruchamiamy w Nowej Soli nasz największy i najbardziej nowoczesny zakład w Polsce, a także drugi co do wielkości w Europie. Dzięki tej inwestycji znacząco zwiększają się nasze możliwości – zarówno jeśli chodzi o asortyment, wielkość produkcji jak i eksport. Nowa piekarnia to także nowe miejsca pracy w regionie, powiedział Jacek Górecki, Dyrektor Zarządzający Lantmannen Unibake na Region Polski i Węgier.
Nowa linia produkcyjna jest bardzo nowoczesna, zastosowano na niej m.in. takie innowacyjne rozwiązania jak mroźnię wbudowaną w linię produkcyjną tzw. mroźnię ‘in-line’. Bułki zaraz po upieczeniu poddawane są głębokiemu mrożeniu, jeszcze przed włożeniem do kartonów (podczas mrożenia bułki są zapakowane tylko w foliową zgrzewkę; już w ciągu 1h od wypieczenia osiągają temperaturę -12oC). Dzięki temu produkty nie gniotą się podczas transportu oraz zachowują swoje parametry na najwyższym poziomie.
Piekarnia w Nowej Soli korzysta z najwyższej jakości surowców, głównie od polskich dostawców (m.in. młyny, cukrownie, producenci drożdży, opakowań, dostawcy energii i gazu).
Docelowo – do końca roku 2019 w piekarni w Nowej Soli będą trzy linie produkcyjne, wytwarzające 60 tys. ton pieczywa rocznie. Głównymi odbiorcami pieczywa z Nowej Soli będą międzynarodowe, duże sieci restauracji szybkiej obsługi sprzedające hamburgery i hot dogi, a także inni klienci z rynku gastronomicznego (HoReCa): restauracje, bary, stacje benzynowe. Około 50% produkcji trafi na rynek polski, pozostała część – na rynek niemiecki, a także do Czech, Słowacji, Państw Bałtyckich i Skandynawii.
Jeśli chodzi o asortyment – piekarnia w Nowej Soli będzie wytwarzać różnego rodzaju pieczywo mrożone, w szczególności takie grupy produktowe, jak pieczywo typu fast food oraz mrożone bułki, bagietki i chleby do odpieku w sklepie. Nowa piekarnia, w połączeniu z obecną bazę produkcyjną, to także zupełnie nowe możliwości jeśli chodzi o dedykowane linie – różna wielkość linii produkcyjnych pozwoli realizować zarówno wielkie zamówienia, jak i dedykowane produkty na akcje sezonowe, ułatwi też szybki i efektywny rozwój nowych produktów.