Należąca do Lagardère Travel Retail sieć So Coffee świętuje premierę kolejnej kawiarni. Została otwarta w Katowicach i jest prowadzona przez franczyzobiorców. To już trzecie So Coffee w rodzinie państwa Buckich i pierwszy franczyzowy lokal pod tym szyldem, który działa przy ulicy, a nie w centrum handlowym.
Większość naszych kawiarni działa w systemie ajencyjnym, ale chcemy też rozwijać i promować model franczyzowy. Na razie w sieci So Coffee, która liczy dzisiaj 49 lokali, działa 6 kawiarni prowadzonych przez franczyzobiorców. Przygotowujemy ich kompleksowo do zarządzania kawiarnią, dajemy pełne wsparcie na start, a potem pomagamy operacyjnie przez cały okres trwania umowy. Oferujemy też działania marketingowe i współpracę ze sprawdzonymi dostawcami. Co więcej, kawiarnie franczyzowe uczestniczą w naszym programie lojalnościowym. Kameleon łączy ofertę ze wszystkich naszych brandów i sprawia, że są bardziej atrakcyjne dla klientów – mówi Grzegorz Łyczak, kierownik ds. projektu sieci franczyzowej w Lagardère Travel Retail Polska.
To nasz rodzinny biznes. Uzupełniamy się w obowiązkach. Ja zajmuję się dokumentacją, Basia rekrutacją, szkoleniami i pracą za barem. W tym roku do grona zarządzających dołączyła nasza córka, która jest odpowiedzialna m.in. za marketing internetowy. Mamy też kilku pracowników, którzy są z nami, od kiedy siedem lat temu wyruszyliśmy w podróż z So Coffee. Dziś z pełną świadomością mogę ocenić, że to była dobra decyzja. Lagardère Travel Retail wspiera nas na wielu płaszczyznach. Doceniamy to i mamy do naszych partnerów pełne zaufanie – mówi Marek Bucki, właściciel trzech kawiarni So Coffee w Katowicach.
Tym, co zaskoczyło nas najbardziej w tym biznesie, to odkrywanie przyjemności z robienia kawy i poznawania jej smaków. Jeśli ktoś lubi kawę i ludzi – zdecydowanie mogę mu polecić prowadzenie kawiarni – dodaje Marek Bucki.