Lagardère Travel Retail i brytyjska sieć kawiarni Costa Coffee, należąca do Coca-Coli, ogłosiły dziś podpisanie umowy, na mocy której Lagardere Travel Retail przejmie działalność 145 kawiarni Costa Coffee w Polsce i na Łotwie.
Dzisiejsza umowa to kamień milowy w strategicznym partnerstwie pomiędzy Costa Coffee i Lagardère Travel Retail w Europie. Przekazanie kontroli nad wskazanymi kawiarniami jest świadectwem zaufania Costa Coffee do doskonałości biznesowej Lagardère Travel Retail i zdolności do dalszego wzmacniania Costa Coffee jako znaczącej marki w Polsce i na Łotwie. Lagardère Travel Retail po raz pierwszy będzie bezpośrednio zarządzać siecią Costa Coffee w Polsce, jednak obie firmy łączy wieloletnie partnerstwo. Ich współpraca rozpoczęła się w Czechach w 2008 roku, gdzie obecnie Lagardere Travel Retail zarządza siecią 60 kawiarni Costa Coffee i 60 automatami Costa Express, w różnych lokalizacjach.
To długoterminowe partnerstwo ilustruje ambicje obu stron, aby szybko rozwijać markę w Polsce, przy wykorzystaniu wiedzy lokalnego partnera, który podziela wizję rozwoju marki, jej wartości i ma udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu sklepów detalicznych, otwieraniu nowych lokalizacji i tworzeniu miejsc pracy. Ta transakcja wzmacnia obecną pozycję Lagardère Travel Retail w segmencie kawiarni w Polsce (dotychczas działającej poprzez sieć So! Coffee, będącą marką własną firmy).
Zgodnie z umową Lagardère Travel Retail przejmie kontrolę nad kawiarniami Costa Coffee pod warunkiem ostatecznego zatwierdzenia przez właściwe organy antymonopolowe.
Dzisiejsza umowa jest ekscytującym krokiem dla Costa Polska i naszego partnera Lagardère Travel Retail – mówi Gordon Mowat, Dyrektor Zarządzający Costa Coffee EMENA. Kawiarnie Costa Coffee są kamieniem węgielnym marki Costa w Polsce i na Łotwie, a nasi Pracownicy sercem działalności. Nasze kawiarnie pozostają dla nas niezmiernie ważne, ponieważ pragniemy kontynuować rozwój naszej marki Costa Coffee i dołożymy wszelkich starań, aby przejęcie kawiarni odbyło się płynnie. Przekazując naszą sieć w Polsce i na Łotwie, skupimy nasze wysiłki i aktywa na marce Costa Coffee i innowacjach. Jesteśmy przekonani, że Lagardère Travel Retail jest właściwym partnerem, który pomoże w dalszym rozwoju sprzedaży detalicznej Costa w Polsce i na Łotwie i cieszymy się na ścisłą współpracę.
Integracja działalności Costa Coffee w Polsce i na Łotwie to kolejne znaczące wydarzenie w naszych relacjach z marką, po projektach realizowanych wspólnie na innych rynkach – mówi Maciej Gajkowski, Dyrektor Zarządzający segmentu Foodservice w Lagardère Travel Retail. Nasza doskonałość operacyjna i długa obecność w Polsce miała kluczowe znaczenie dla decyzji Costa Coffee o wspólnym dalszym rozwoju. Pozwoli nam to również podwoić wielkość działalności w segmencie Foodservice i stać się uprzywilejowanym Partnerem w zakresie relacji B2B, a także dalej rozwijać relacje z Konsumentami w obu krajach. Wchodząc na rynek łotewski zyskujemy również możliwość dalszego rozwoju w sektorze Travel Retail w tym kraju.”