Pierwsze dwa eventy skierowane do mediów oraz influencerów odbyły się na początku września w Akademii Kulinarnej Whirlpool, gdzie pod okiem ambasadorów, 20 zaproszonych gości, podzielonych na grupy, gotowało polskie i włoskie dania m.in. z kaczki, indyka i kurczaka.
W menu znalazły się: Ravioli z ragout z kaczki wypełnione ziemniakami i ricottą, Florenckie tradycyjne crostini z pâté z kurzych wątróbek, Roladki z indyka faszerowane grzybami w sosie na bazie śmietany, białego wina i winogron, podane z pęczakiem z pietruszką i oscypkiem czy Kurczak po polsku pieczony w całości glazurowany miodem pitnym, z warzywami królowej Bony w sosie własnym oraz ziemniakami z gzikiem.
Mięso drobiowe jest lekkostrawne, smaczne i szybkie do przyrządzenia na wiele sposobów. Jest po prostu uniwersalne, a dodatkowo stanowi źródło pełnowartościowego białka. Bez wahania włączam je do swojej diety, bo po ten rodzaj mięsa możemy sięgać każdego dnia – mówi ambasadorka kampanii Cristina Cate.
Stoisko To jest nasz drób! Wysoka jakość – europejska gwarancja na targach Polagra Food 2020 w Poznaniu cieszyło się bardzo dużo popularnością. Nie tylko ze względu na obecność Cristiny Catese i Sebastiana Krauzowicza, którzy swoją energią niczym magnes przyciągali tłumy, ale także z powodu smacznych dań, które każdego dnia serwowali gościom odwiedzającym targi. W menu znalazły się m.in. pate z wątróbek z kurczaka po toskańsku, smażone eskalopki z indyka z salsą z ananasa i mięty oraz makaron rigatoni z aromatycznym ragout z kaczki z warzywami.
Drób to mięso wysokiej jakości i takie właśnie wybieram – nieważne, czy gotuję dla siebie czy w restauracji. Zawsze sięgam po świeże produkty sprawdzonych producentów. Dużym plusem wykorzystywania mięsa drobiowego w kuchni są jego walory smakowe i łatwość przygotowania. Do tego wysoka zawartość białka. Moją uwagę szczególnie przyciągają podroby drobiowe, z których tworzę niebanalne dania, które stale zaskakują moją rodzinę i przyjaciół – podkreśla ambasador kampanii Sebastian Krauzowicz.
Kampania promująca europejski drób, rozpoczęła się w styczniu br. roku. Realizowana jest w ramach dwuletniego programu, równolegle na rynkach Polski, Francji, Niemiec, Włoch i Holandii. Do tej pory, w ramach działań promocyjnych, odbyły się eventy połączone z warsztatami gotowania. We wrześniu i październiku ambasadorzy kampanii Cristina Catese i Sebastian Krauzowicz gotowali również na targach Polagra Food 2020 oraz na Targu Śniadaniowym na warszawskim Żoliborzu. Do końca roku, oprócz wydarzeń połączonych z live cooking, działania prowadzone w ramach kampanii będą obejmowały: prasę, online oraz radio. Ponadto na bieżąco aktualizowana jest o nowe przepisy i porady strona internetowa dedykowana kampanii: www.eu-poultry.eu.
Mięso drobiowe jest lubiane i powszechnie konsumowane – mieszkaniec UE spożywa średnio 25,3 kg mięsa drobiowego rocznie. Jednak niewielu konsumentów wie, że rygorystyczne unijne regulacje gwarantują jakość i bezpieczeństwo spożywanego drobiu, zapewniają wysoki poziom dobrostanu zwierząt oraz zrównoważony rozwój produkcji. To właśnie sprawia, że możemy zaufać mięsu drobiowemu, pochodzącemu z krajów unijnych i spożywać je bez obaw.