Marka KFC rozpoczęła kolejny etap kampanii wizerunkowej „Poznaj nas bliżej!”. Wśród podjętych działań są nowy serwis internetowy KFC – SO GOOD i niestandardowe działania w restauracjach z wykorzystaniem nowych technologii.
„Poznaj nas bliżej!” – pod takim hasłem restauracje KFC rozpoczęły ubiegłego lata kampanię, której założeniem było przybliżenie wielbicielom smaku kurczaków KFC kulisów przygotowywania potraw, pokazanie restauracji „od kuchni”, tak, by w wiarygodny sposób podkreślić świeżość i najwyższą jakość produktów oferowanych w KFC.
„Świeże mięso kurczaka, przyrządzane własnoręcznie przez kucharzy w każdej z naszych restauracji. Najpierw je marynujemy, a następnie ręcznie panierujemy, by podać świeże, soczyste i gorące!” – taką wypowiedź jednego z kucharzy KFC można znaleźć teraz na podkładkach, na których serwowane są dania w KFC. Dodatkowo na każdej z nich znajduje się kod QR, który można zeskanować przy użyciu dowolnego telefonu z dostępem do Internetu i prostej aplikacji. Sczytanie kodu pozwala na obejrzenie filmów video, niepublikowanych nigdzie indziej, z… zaplecza kuchni KFC. Ich autorami są pracownicy restauracji, a same nagrania wyłonione zostały w drodze konkursu.
Kody QR to nie jedyne „świeże” pomysły na wykorzystanie nowych technologii w kampanii SO GOOD. Inną ciekawą propozycją, która spotkała się z bardzo dobrym odbiorem ze strony fanów marki, była niedawna akcja w restauracjach KFC z wykorzystaniem gry w technologii Augmented Reality. Akcja zyskała również uznanie ekspertów zdobywając główną nagrodę w tegorocznym konkursie kreatywnym MIXX AWARDS w kategorii „Najlepsze wykorzystanie nowych mediów”.
Interaktywność kampanii SO GOOD podkreśla nowy serwis internetowy KFC, który doskonale oddaje charakter marki – dynamicznej i nowoczesnej. Podobnie jak wcześniej można tu znaleźć wszelkie informacje dotyczące oferty marki – menu, aktualnych promocji, czy lokalizacji restauracji. To, co jednak w sposób szczególny wyróżnia tę stronę, to specjalnie zaprojektowana sekcja OD KUCHNI. – Można powiedzieć, że są to wirtualne drzwi na zaplecze naszych restauracji – mówi Katarzyna Ogórek, Digital Marketing Manager KFC – Tu pokazujemy, w jaki sposób kucharze przygotowują nasze dania, tu można dowiedzieć się, od jakich dostawców pochodzą, obejrzeć relację z fabryki frytek, posłuchać zaskakujących odpowiedzi na pytania zadane w sondzie ulicznej, czy wreszcie spróbować swoich sił w „świeżym” quizie KFC. Wszystko po to, by przybliżać markę, obalać mity na jej temat, a nawet inspirować do tworzenia nowych, ciekawych kompozycji smakowych wraz z KFC.
Nowy serwis marki ma także swoją wersję mobilną dla osób, które najchętniej z Internetu korzystają przy użyciu telefonu komórkowego. Serwis wyposażony został m.in. w praktyczny i prosty w obsłudze lokalizator, który sprawnie wyszukuje restauracje KFC położone najbliżej miejsca, w którym aktualnie się znajdujemy.
Ryż imbirowy z pikantnym kurczakiem, quesadillas el polo, czy sałatka śródziemnomorska to tylko niektóre z dań, z wykorzystaniem kurczaka z KFC, które znaleźć można w oryginalnej książce kucharskiej dostępnej w nowym serwisie. Inne propozycje, jak np. torcik z fety i pomidorów, dwukolorowy krem z brokułów i pomidorów czy brzoskwinie zapiekane w jogurcie są ich doskonałym uzupełnieniem. – Dania dostępne w naszej książce opracowane są pod kątem różnych okazji i umiejętności kulinarnych. Znaleźć tu można zarówno przepis na szybką przekąskę „w 5 minut”, jak i romantyczną kolację przy świecach. W ten sposób pokazujemy, jak inspirujący może być charakterystyczny smak kurczaków KFC. Liczymy, że nasi fani chętnie będą korzystać z naszej książki, a być może podzielą się z nami także nowymi pomysłami – dodaje Katarzyna Ogórek.
Przepisy z nowej książki już dziś są pretekstem do wielu dyskusji fanów marki zgromadzonych na fan page’u. Dodatkowo, opinie fanów dotyczące ulubionych potraw w KFC pojawiają się w pasku rekomendacji na nowej stronie marki pod każdą pozycją z menu restauracji.