Mamy bardzo dobrą wiadomość dla wszystkich młodych, utalentowanych adeptów sztuki kulinarnej. Po dwóch latach nieobecności konkurs Bocuse d’Or ponownie odbędzie się w Polsce.
Bocuse d’Or to najbardziej prestiżowy konkurs kulinarny na świecie, powołany przez Paula Bocuse – wybitnego szefa kuchni, ojca ruchu nouvelle cuisine.
W styczniu 1987 r. Paul Bocuse stworzył Bocuse d’Or, rewolucyjny konkurs gastronomiczny. Opierając się na najważniejszych wydarzeniach sportowych, wyobrażał sobie prawdziwe igrzyska kulinarne, w których kładzie się nacisk na kuchnię oraz zwraca uwagę na talent i doskonałość kucharzy.
Finał konkursu Bocuse d’Or odbywa się co dwa lata w samym sercu Sirha, profesjonalnych targów w Lyonie poświęconych gastronomii.
Idea konkursu: zebranie 24 młodych szefów kuchni z całego świata, spośród najbardziej obiecujących talentów ich pokolenia i przygotowanie przez nich znakomitych potraw w ciągu 5 godzin 35 minut, przed publicznością.
O rozstrzygnięciu Wielkiego Finału decyduje jury złożone z najwybitniejszych szefów kuchni na świecie.
Poza samym konkursem gotowania, Bocuse d’Or to również pokazy, które przyciągają liczną publiczność i media z całego świata.
Agencja Smarten PR została oficjalnym przedstawicielem Bocuse d’Or w Polsce.
– Jestem bardzo dumny, że nasza agencja została oficjalnym przedstawicielem najbardziej prestiżowego konkursu kulinarnego na świecie. Z Bocuse d’Or podjęliśmy rozmowy kilka miesięcy temu, przedstawiając swój pomysł i wielkie chęci odbudowania marki konkursu w Polsce. Cieszę się, że udało nam się zdobyć zaufanie Francuzów, które w poprzednich latach zostało nadszarpnięte. Przed nami ogromne wyzwanie, mnóstwo pracy, ale mając u boku dwie największe organizacje kucharskie jak Klub Szefów Kuchni i Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni wiem, że będzie to nasz wspólny kulinarny sukces – powiedział Jacek Krawczyk, szef agencji Smarten PR.