8 października, w halach EXPO XXI w Warszawie, odbyła się kolejna edycja Kongresu Szefów Kuchni i Restauratorów. Wydarzenie to od lat przyciąga tysiące szefów kuchni oraz restauratorów. W tym roku tematyka wydarzenia poszerzona została o zagadnienie przygotowane dla właścicieli kawiarni oraz cukiernio-kawiarni. Poradnik Restauratora był patronem medialnym tego wydarzenia.
W Kongresie udział wzięło 2.137 uczestników oraz 106 wystawców. Na scenie wystąpiło 35 mówców i szefów kuchni. Co stanowi dotychczasowy rekord.
Ważne tematy tegorocznej edycji to kuchnia włoska, zarządzanie punktem gastronomicznym ze szczególnym położeniem nacisku na przywództwo oraz rola produktu w sukcesie restauracji. Debata pt. „Co to znaczy dobry produkt? Jak nie zgubić smaku i znaleźć kompromis między jakością a ceną” w której uczestniczyli Jarosław Walczyk, Jarosław Uściński, Paweł Salamon oraz Marta Stańczak skupiała się na tym, jak w praktyce wybierać wysokiej jakości produkty, zarządzać kosztami i jednocześnie dbać o utrzymanie wysokich standardów kulinarnych.
Techniki wykorzystania tradycyjnych produktów w kuchni włoskiej zaprezentowali m.in. Andrea Camastra, Fabio Pantano, Livio Marino, Carlo Bognolo.
W tym roku zakres tematyczny Kongresu poszerzono o zagadnienie dla właścicieli kawiarni oraz cukiernio-kawiarni. Prelekcję pt. „Słodki biznes. Jak otwierać i prowadzić kawiarnio-cukiernię?” poprowadził Janus Profus.
O motywację uczestników do działania zadbał jeden z najpopularniejszych w Polsce mówców – Jacek Walkiewicz. Również wystąpienie profesora Tomasza Szlendaka, który opowiedział o tym, jak wraz z dorastaniem nowych pokoleń zmieniają się oczekiwania wobec gastronomii, a tym samym na co zwrócić uwagę i w jaki sposób zmieniać punkt restauracyjny. Profesor poruszył temat zarówno mediów społecznościowych jak i inflacji, mody na poszukiwanie wrażeń, a także zmian społecznych spowodowanych doświadczeniem pandemii.
Ponadto uczestnicy mogli zapoznać się z aktualną ofertą dla HoReCa w części ekspozycyjnej.