Czy jakość produktu i menu ma znaczenie w kreowaniu siły napędowej restauracji? O tym i innych aspektach w budowaniu restauracyjnej marki rozmawialiśmy podczas kolacji z cyklu spotkań MADE Travel by Liebherr w restauracji Elixir by Dom Wódki w Warszawie.
Tym razem gospodarzem spotkania był Piotr Popiński, właściciel i prezes zarządu grupy gastronomicznej Good Food Concept, w skład której wchodzą: Dom Wódki z restauracją Elixir i Vodka Atelier, koktajl bar The Roots, sklep z alkoholami Elixir Boutique oraz kultowe warszawskie restauracje Oberża Pod Czerwonym Wieprzem i Folk Gospoda. Piotr Popiński to także założyciel pierwszego w Polsce Muzeum Wódki, jak również organizator Festiwalu Wódki i Zakąski, który odbędzie się 19-20 października w Reducie Banku Polskiego w Warszawie. Podczas kolacji 2 października przy stole zasiedli czołowi, wyróżniający się restauratorzy z całej Polski: Marcin Seweryn (restauracja Pimiento w Krakowie), Paweł Chomentowski (restauracja White One w Warszawie), Tomasz Gut (restauracja Zakopiańska w Zakopanem), Małgorzata Komsta (restauracja Umami w Pyskowicach, restuarcja Plado w Gliwicach), Marcin Chmielewski (restauracja Przystań i Marina we Wrocławiu). Na kolacji była obecna również przedstawicielka marki Liebherr – Aleksandra Batko.
Podczas debaty goście zastanawiali się m.in. gdzie są granice zdrowego rozsądku i prawdy między produktem najwyższej jakości, a rentownością restauracji? A także czy korzystanie w restauracji wyłącznie z ekologicznych warzyw jest możliwe i czy można na tym zarobić?
MADE Travel by Liebherr to edukacyjno-biznesowy cykl dla restauratorów, platforma dialogu, wymiany wiedzy i inspiracji. Pomysłodawcą projektu jest MADE, a jego mecenasem – marka Liebherr, producent wysokiej klasy sprzętu chłodniczego.
Twórcy przedsięwzięcia liczą, że forma zaaranżowanej kolacji pozwoli na otwartość, ale będzie też wyjątkowo przyjemną i skuteczną formą wzajemnej edukacji biznesowej. Taka idea jest coraz bardziej popularna na świecie. Praktycy uczą się od praktyków i to owocuje rozwojem rynku. Taka jest też wizja i cel firmy AGED, dystrybutora marki Liebherr, współpracującej w tym zakresie z MADE. Poruszane tematy będą dotyczyły czynników sukcesu w branży (biznesowych, marketingowych, finansowych, prawnych). Wyróżniający się restauratorzy z całej Polski odwiedzają wybitne restauracje i mają możliwość poznania biznesmenów o bogatym doświadczeniu, którzy mają zauważalne sukcesy na koncie.
Poradnik Restauratora uczestniczył w tym wydarzeniu.
Kolejne spotkania w ramach cyklu MADE Travel by Liebherr:
• 6.11.2018 – restauracja Opasły Tom w Warszawie. Gospodarzami kolacji będą: Agnieszka i Marcin Kręgliccy. W trakcie spotkania w Opasłym Tomie goście podyskutują m.in. o możliwościach wspierania biznesu restauracyjnego, np. poprzez catering.
• 8.11.2018 – restauracja Stary Dom w Warszawie. Na tę kolację gości zaprasza Mariusz Diakowski. Podczas tej kolacji zaproszeni restauratorzy wspólnie podejmą temat roli inwestora w tworzeniu restauracji. Kiedy inwestor pomaga, a kiedy przeszkadza?
• 14.11.2018 – finałowa kolacja cyklu MADE Travel by Liebherr w restauracji Szara Gęś w Krakowie. Gospodarzem będzie właściciel Szarej Gęsi, Radosław Fronc. W trakcie kolacji w Szarej Gęsi goście podebatują m.in. o tym, co jest aktualnie czynnikiem sukcesu w restauracji? Na co powinien stawiać dzisiejszy restaurator? Na produkt, lokalizację, szefa kuchni, czy rodzaj serwisu?
Fot: Lidia Sokal