Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny Sfinks Polska. Ta największa w Polsce pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji sieć typu casual dining chce zebrać w ten sposób ponad 72 mln zł.
– Sfinks jest obecnie w trakcie wielu zmian mających przygotować spółkę na dalszy rozwój. Naszym celem jest wdrożenie takich rozwiązań, dzięki którym Sfinks podejmie skuteczną walkę o wiodącą pozycję na polskim rynku gastronomicznym zarówno pod względem jakości oferty, jak i skali oraz efektywności biznesu. Po szczególnie trudnym dla spółki okresie z ubiegłego roku, Sfinks wciąż potrzebuje kapitału, a plany intensywnego rozwoju jeszcze zwiększają nasze potrzeby kapitałowe. Tym bardziej cieszymy się, że emisja będzie mogła teraz nabrać tempa. Po jej zakończeniu spółka będzie mogła skoncentrować całość swoich wysiłków na usprawnianiu działalności operacyjnej i dalszym rozwoju – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.
Sfinks, trzecia co do wielkości przychodów firma gastronomiczna w Polsce, zarządza obecnie 111 restauracjami, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami WOOK (segment casual dining).