Klient powinien mieć prawo zapłacić gotówką, jak i kartą płatniczą w restauracji

Aktualności

Klient powinien mieć prawo zapłacić gotówką, jak i kartą płatniczą w restauracji

19 sierpnia 2024

W miniony weekend redakcja „Poradnika Restauratora” odwiedziła Berlin. Zatrzymując się na 6. piętrze najsłynniejszego domu towarowego w Europie – KaDeWe, na dziale z jedzeniem i kulinariami, zauważyliśmy już przy kasie wielu restauracji czy kawiarni można dostrzec napis „Tylko gotówka”. Jest to pewnego rodzaju zaskoczenie i utrudnienie dla turystów, gdy lokale gastronomiczne nie akceptują płatności kartą lub dają możliwość zapłacenia tylko niemiecką kartą.

Z podobną sytuacją spotkaliśmy się w Polsce. W szczycie sezonu wakacyjnego, podczas naszego dziennikarskiego rajdu, sprawdziliśmy jak to wygląda w Zakopanem. I tu również w wielu restauracjach czy w schronisku PTTK na Polanie Chochołowskiej nie można uregulować rachunku płacąc kartą.

Uważamy, że konsument powinien mieć wybór. I ma prawo zapłacić zarówno gotówką, jak i kartą płatniczą. Nie każdy z nich ma, bowiem przy sobie gotówkę, a perspektywa poszukiwania bankomatu, może spowodować rozczarowanie i zrezygnowanie z wizyty.

Fot. redakcja Poradnik Restauratora

Berlin, KaDeWe,,dział z jedzeniem i kulinariami
Berlin, KaDeWe, dział z jedzeniem i kulinariami
Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej
Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej
Schronisko PTTK na Polanie Chochołowskiej
Wejście na teren Parku Narodowego, Dolina Chochołowska