Kinga Rylska: Czego goście naszego lokalu nie chcą zobaczyć w social mediach?

Porady

Kinga Rylska: Czego goście naszego lokalu nie chcą zobaczyć w social mediach?

Media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowych dla restauracji, pozwalając na dotarcie do nowych klientów i utrzymanie relacji z obecnymi. Jednak, jak każde narzędzie, może okazać się mieczem obosiecznym i przyciągać uwagę lub zniechęcić potencjalnych gości. Czego warto unikać w social mediach, aby zminimalizować ryzyko utraty zainteresowania naszą ofertą w świecie offline?

To dosłownie temat rzeka. Pominę więc podstawowe kwestie, takie jak m.in. jakość materiału, który publikujemy, bo to, że musi być ona wysoka, jest, mam nadzieję, oczywiste dla każdego z nas. Poniżej w pigułce przedstawiam 5 kluczowych złotych zasad.

PUSTA PRZESTRZEŃ A PEŁNE SERCE

Najważniejszą zasadą komunikacji w mediach społecznościowych jest wywoływanie emocji. Goście nie chcą oglądać zdjęć pustych lokali czy menu. Zamiast tego, postarajmy się pokazać energię miejsca, ludzi, którzy je tworzą oraz wartości, jakimi się kierujemy. Badania pokazują, że kadry z życia restauracji, relacje z kuchni czy opowieści o zaangażowaniu pracowników budują więź emocjonalną z gośćmi i zwiększają chęć odwiedzenia lokalu.

MONOTONIA – ZABIJACZ NUDY

Należy również unikać powtarzających się treści. Monotonia jest zabójcza dla zainteresowania. Warto zatem inwestować w różnorodność publikowanych materiałów – od inspirujących zdjęć dań, poprzez relacje z wydarzeń, po historie zza kulis. Urozmaicenie treści zwiększa zaangażowanie użytkowników oraz wzmacnia wizerunek marki.

BRAK INTERAKCJI – MILCZENIE NIE ZAWSZE ZŁOTEM

Media społecznościowe wymagają dialogu. Goście cenią sobie interakcję z restauracją, dlatego ważne jest aktywne uczestnictwo w dyskusji i odpowiadanie na komentarze. Wszelkie analizy pokazują, że restauracje, które aktywnie angażują się w rozmowę z odbiorcami, budują silniejsze więzi z publicznością i zyskują lojalnych klientów.

BRAK AUTENTYCZNOŚCI – FAŁSZYWE WRAŻENIE

Goście pragną autentyczności. Unikajmy stosowania gotowych zdjęć z Internetu czy treści generowanych automatycznie – wiarygodność jest kluczowym czynnikiem decydującym o zaufaniu odbiorców do marki. Pokazując rzeczywistość restauracji, tworzymy więź opartą na uczciwości.

IGNOROWANIE OPINII – KLIENT MA ZAWSZE RACJĘ

Nie ignorujmy opinii gości – komentarze i recenzje w mediach społecznościowych mają ogromną moc kształtowania wizerunku marki. Badania pokazują, że restauracje, które słuchają i reagują na opinie klientów, budują renomę lokalu i zyskują zaufanie społeczności.

PODSUMOWANIE

Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych to nie tylko promocja, lecz także dbanie o relacje z naszymi odbiorcami. Unikajmy nudnych, monotonnych postów, pustych lokali na zdjęciach czy braku interakcji. Zamiast tego, stawiajmy na autentyczność, różnorodność treści i aktywne uczestnictwo w rozmowie z naszą społecznością. Tylko w ten sposób możemy przyciągać nowych gości i utrzymać ich zainteresowanie naszą ofertą w świecie offline.

KINGA RYLSKA
Marketing Director
Food Town Fabryka Norblina

Oprac. red.

Udostępnij artykuł