14 i 15 maja w Łodzi odbyła się 5. edycja Festiwalu Kawy. Dla branży HoReCa wydarzenie to było doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, zaczerpnięcia cennych pomysłów urozmaicenia menu, a także poznania najnowszych sposobów przygotowywania jednego z najpopularniejszych napojów na całym świecie.
Wśród trzydziestu wystawców obecnych na festiwalu pojawili się dystrybutorzy kawy, herbaty, profesjonalnych ekspresów do kawy, młynków, blenderów oraz wszelkich dodatków, które nadają dodatkowej jakości przygotowaniom esencjonalnych napojów i wzbogacą atrakcyjność ich serwowania.
Przygotowanie kawy łączy się z rytuałem, którego przebieg decyduje o walorach smakowych i zapachowych napoju – mówi Karolina Blechowska, organizatorka wydarzenia. Znajomość jego tajników jest niezbędna dla każdego baristy, niezależnie czy jest on amatorem, czy profesjonalistą. Polacy stają się coraz bardziej wymagającymi miłośnikami kawy – nie ma miejsca na kompromis w zakresie jakości, a popularnością cieszą się także nowe alternatywne sposoby przygotowania napoju.
Podczas szkoleń i warsztatów swoje tajemnice odkrywały takie sławy jak Marcin Kozicki (trener Warsaw School of Coffee), Alexandre Figueiredo (AWBrokers), Rene Kralovic (Rusty Nails Coffee Roasters), Adam Marszałek (Callebaut), Marek Robacha (Primulator) czy Mateusz Gaca (Brisman Kawowy Bar).
Uczestnicy Festiwalu Kawy mogli także podpatrzyć zawodowych baristów, zmierzyć się z nimi
w konkursach, spotkać się z największymi ekspertami, wziąć udział w wykładach o kawie czy po prostu posłuchać nastrojowej muzyki z filiżanką ulubionego napoju w dłoni.
Blisko dwadzieścia kawiarni przygotowało dla naszych uczestników wyjątkową ofertę – wyjaśnia organizatorka Festiwalu Kawy. Podczas tego weekendu pojedyncza filiżanka espresso czy cappuccino kosztowała zaledwie 3 zł. Dzięki temu nie trzeba było wydać majątku, żeby spróbować wielu kaw.
W tym roku po raz pierwszy na 5. Festiwalu Kawy pojawiła się strefa food-trucków.