Karta Piw czyli przewodnik po świecie piwa

Newsy

Karta Piw czyli przewodnik po świecie piwa

26 listopada 2013

Czy wypada zamówić piwo do owoców morza? Jaki gatunek psuje do deseru? Na te i inne pytania odpowiada Karta Piw, czyli przewodnik po świecie piwa i rozmaitych piwnych ciekawostkach, przygotowany przez Kompanię Piwowarską specjalnie z myślą o gastronomii. Do końca roku do 9 tys. lokali w całej Polsce trafi 60 tysięcy eleganckich kompendiów, które mają zmienić sposób postrzegania piwa przez konsumentów i sprawić, by chmielowy napój zyskał status podobny do wina i był chętniej wybierany do posiłku.

Producenci wina z pasją opowiadają o pochodzeniu oraz sposobach degustacji tego trunku. Natomiast o piwie konsumenci nadal wiedzą niewiele, nie zdają sobie sprawy z bogactwa i różnorodności tej kategorii. Piwo wydaje im się nudne i pospolite, nie dość wyrafinowane, by wybierać je do posiłku. W dodatku pracownicy lokali gastronomicznych – mimo edukacji prowadzonej przez producentów – raczej nie rekomendują złocistego trunku jako dopełnienia dań.

– Piwo nie ustępuje winu pod żadnym względem, te dwie kategorie różnią się jedynie sposobem opowiadania o nich. Chcemy przywrócić piwu jego atrakcyjność, „odczarować” je, zaciekawić konsumentów – tłumaczy Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. rozwoju gastronomii w Kompanii Piwowarskiej. – Kanał gastronomiczny idealnie się do tego nadaje, bowiem właśnie tutaj konsumenci chętnie próbują nowości i korzystają z rekomendacji.

Ciekawa treść w atrakcyjnej formie

Narzędziem mającym zainspirować konsumentów do traktowania piwa jako napoju idealnie komponującego się z daniami jest Karta Piw, która do końca roku pojawi się w 9 tysiącach lokali gastronomicznych w całej Polsce. Jej celem jest zachęcenie gości lokali do degustacji poprzez edukowanie ich na temat różnorodności kategorii piwa i cydru, a docelowo – zmiana nawyków konsumenckich. W poręcznej, estetycznej Karcie Piw Kompania Piwowarska zebrała wszystkie potrzebne informacje: kroki perfekcyjnego serwowania piwa, sposób degustacji, prezentację marek z portfolio KP, opis procesu produkcji, propozycje łączenia kategorii piwa z wybranymi daniami oraz kilka ciekawych faktów na temat chmielowego napoju.

– Karta Piw prezentuje się bardzo okazale. Elegancka, przyciągająca wzrok szata graficzna idzie w parze z ciekawą treścią. Liczymy na to, że goście lokalu przy pomocy Karty nie tylko wybiorą odpowiedni gatunek piwa albo cydr do potrawy, ale także z zainteresowaniem przejrzą ją w oczekiwaniu na zamówienie – mówi Tomasz Honkisz z lokalu Tawerna Żeglarska – Gniazdo Piratów w Warszawie.

60 tysięcy piwnych przewodników w 9 tysiącach lokali

Kartę Piw przygotowano w dwóch wariantach, Premium i Standard. Różnica między nimi polega głównie na proporcjach treści. Wersja Premium prezentuje szeroki opis marek Premium (Pilsner Urquell, Grolsch), a informacje o markach mainstream (Dębowe Mocne, Żubr, Wojak) są skondensowane; natomiast w wersji Standard jest odwrotnie. Oba warianty zawierają wyjmowaną wkładkę z możliwością uzupełnienia cen marek dostępnych w ofercie. Karta Piw będzie dystrybuowana w ilości 60 tys. sztuk do lokali w całej Polsce.

– Karta Piw stanowi dla nas niezwykle ważne narzędzie do komunikacji z obsługą i klientami lokali, dlatego postawiliśmy sobie za cel, aby jej wprowadzenie nie ograniczyło się do logistyki, czyli jej rozwiezienia. Zamiast tego postanowiliśmy inspirować i wprowadzać obsługę w świat naszych marek. Wierzymy, że przyczyni się ona do zmiany nawyków konsumentów, a w efekcie do zwiększenia sprzedaży piwa w gastronomii – szczególnie jeśli informacje z karty zostaną poparte rekomendacją kelnera czy barmana – podkreśla Krzysztof Kaczmarek. – Oczywiście zdajemy sobie sprawę z faktu, że te zmiany nie nastąpią błyskawicznie. Dlatego wydanie ponad 60 tysięcy Kart Piw i rozdystrybuowanie ich w lokalach gastronomicznych traktujemy jako długofalową inwestycję – dodaje.

Karta Piw została zaprezentowana na 11. edycji konferencji Food Business Forum, która jest najważniejszym spotkaniem branży gastronomicznej i co roku gromadzi coraz więcej uczestników.

– W tegorocznej edycji przedstawiliśmy 200 uczestnikom forum, jak istotne w gastronomii jest piwo, jakie są trendy rynkowe, a także pokazaliśmy nowości, jakie wprowadziliśmy w celu wsparcia gastronomów – między innymi naszą Kartę Piw – mówi Anna Pietrzak, junior channel manager
w Kompanii Piwowarskiej.