Czy wypada zamówić piwo do owoców morza? Jaki gatunek psuje do deseru? Na te i inne pytania odpowiada Karta Piw, czyli przewodnik po świecie piwa i rozmaitych piwnych ciekawostkach, przygotowany przez Kompanię Piwowarską specjalnie z myślą o gastronomii. Do końca roku do 9 tys. lokali w całej Polsce trafi 60 tysięcy eleganckich kompendiów, które mają zmienić sposób postrzegania piwa przez konsumentów i sprawić, by chmielowy napój zyskał status podobny do wina i był chętniej wybierany do posiłku.
Producenci wina z pasją opowiadają o pochodzeniu oraz sposobach degustacji tego trunku. Natomiast o piwie konsumenci nadal wiedzą niewiele, nie zdają sobie sprawy z bogactwa i różnorodności tej kategorii. Piwo wydaje im się nudne i pospolite, nie dość wyrafinowane, by wybierać je do posiłku. W dodatku pracownicy lokali gastronomicznych – mimo edukacji prowadzonej przez producentów – raczej nie rekomendują złocistego trunku jako dopełnienia dań.
– Piwo nie ustępuje winu pod żadnym względem, te dwie kategorie różnią się jedynie sposobem opowiadania o nich. Chcemy przywrócić piwu jego atrakcyjność, „odczarować” je, zaciekawić konsumentów – tłumaczy Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. rozwoju gastronomii w Kompanii Piwowarskiej. – Kanał gastronomiczny idealnie się do tego nadaje, bowiem właśnie tutaj konsumenci chętnie próbują nowości i korzystają z rekomendacji.
Ciekawa treść w atrakcyjnej formie
Narzędziem mającym zainspirować konsumentów do traktowania piwa jako napoju idealnie komponującego się z daniami jest Karta Piw, która do końca roku pojawi się w 9 tysiącach lokali gastronomicznych w całej Polsce. Jej celem jest zachęcenie gości lokali do degustacji poprzez edukowanie ich na temat różnorodności kategorii piwa i cydru, a docelowo – zmiana nawyków konsumenckich. W poręcznej, estetycznej Karcie Piw Kompania Piwowarska zebrała wszystkie potrzebne informacje: kroki perfekcyjnego serwowania piwa, sposób degustacji, prezentację marek z portfolio KP, opis procesu produkcji, propozycje łączenia kategorii piwa z wybranymi daniami oraz kilka ciekawych faktów na temat chmielowego napoju.
– Karta Piw prezentuje się bardzo okazale. Elegancka, przyciągająca wzrok szata graficzna idzie w parze z ciekawą treścią. Liczymy na to, że goście lokalu przy pomocy Karty nie tylko wybiorą odpowiedni gatunek piwa albo cydr do potrawy, ale także z zainteresowaniem przejrzą ją w oczekiwaniu na zamówienie – mówi Tomasz Honkisz z lokalu Tawerna Żeglarska – Gniazdo Piratów w Warszawie.
60 tysięcy piwnych przewodników w 9 tysiącach lokali
Kartę Piw przygotowano w dwóch wariantach, Premium i Standard. Różnica między nimi polega głównie na proporcjach treści. Wersja Premium prezentuje szeroki opis marek Premium (Pilsner Urquell, Grolsch), a informacje o markach mainstream (Dębowe Mocne, Żubr, Wojak) są skondensowane; natomiast w wersji Standard jest odwrotnie. Oba warianty zawierają wyjmowaną wkładkę z możliwością uzupełnienia cen marek dostępnych w ofercie. Karta Piw będzie dystrybuowana w ilości 60 tys. sztuk do lokali w całej Polsce.
– Karta Piw stanowi dla nas niezwykle ważne narzędzie do komunikacji z obsługą i klientami lokali, dlatego postawiliśmy sobie za cel, aby jej wprowadzenie nie ograniczyło się do logistyki, czyli jej rozwiezienia. Zamiast tego postanowiliśmy inspirować i wprowadzać obsługę w świat naszych marek. Wierzymy, że przyczyni się ona do zmiany nawyków konsumentów, a w efekcie do zwiększenia sprzedaży piwa w gastronomii – szczególnie jeśli informacje z karty zostaną poparte rekomendacją kelnera czy barmana – podkreśla Krzysztof Kaczmarek. – Oczywiście zdajemy sobie sprawę z faktu, że te zmiany nie nastąpią błyskawicznie. Dlatego wydanie ponad 60 tysięcy Kart Piw i rozdystrybuowanie ich w lokalach gastronomicznych traktujemy jako długofalową inwestycję – dodaje.
Karta Piw została zaprezentowana na 11. edycji konferencji Food Business Forum, która jest najważniejszym spotkaniem branży gastronomicznej i co roku gromadzi coraz więcej uczestników.
– W tegorocznej edycji przedstawiliśmy 200 uczestnikom forum, jak istotne w gastronomii jest piwo, jakie są trendy rynkowe, a także pokazaliśmy nowości, jakie wprowadziliśmy w celu wsparcia gastronomów – między innymi naszą Kartę Piw – mówi Anna Pietrzak, junior channel manager
w Kompanii Piwowarskiej.