Przy komponowaniu nowego menu Starbucks kierował się przede wszystkim jakością i oryginalnością składników, z których większość sprowadzana jest z Włoch (jak pastrami otoczone papryką czy oliwki Russcitella marynowane w oregano i bazylii) oraz Austrii. Jednym z głównych bohaterów nowego menu jest np. Speck, czyli długo dojrzewająca szynka przyprawiona ziołami alpejskimi, będąca tradycyjnym produktem południowotyrolskim. Warzywa używane do przygotowania kanapek pochodzą natomiast od lokalnego dostawcy.
– Jednym z najważniejszych czynników decydujących o smaku naszych kanapek jest ich wyjątkowa świeżość. Nasi bariści własnoręcznie przygotowują je na miejscu 2 razy dziennie, po czym przechowywane są one w chłodzonej części witryn, aż do momentu podgrzania. To właśnie wyjątkowy smak i świeżość są powodem, dla których nasze kanapki znalazły miejsce w sercach Gości. Według przeprowadzonych przez nas testów w 9 kawiarniach w całej Polsce, aż 9 na 10 z nich zadeklarowało, że zakupiłoby daną kanapkę ponownie – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager Starbucks w Polsce.