W ramach programu “Promujmy Polskę razem”, Polska Organizacja Turystyczna podpisała umowę o dofinansowanie promocji naszego kraju za granicą z Ministerstwem Gospodarki. Głównym celem działań promocyjnych POT jest zachęcenie turystów zagranicznych do odwiedzenia naszego kraju. W planach jest pokazanie Polski jako kraju nowoczesnego, gościnnego, oferującego wiele ciekawych form spędzania weekendu i urlopu. Prezes podkreśla, iż celem jest również promocja turystyki biznesowej, która jest bardzo efektywna, ze względu na duże pieniądze pozostawiane w Polsce przez tego typu turystę. Przy tak dużej kampanii, kluczową kwestią będzie kontrola sposobu wydawania środków. Mimo bardzo dużego dofinansowania, dopiero właściwy dobór miejsc na reklamę oraz uzyskanie odpowiednich rabatów, zapewnią dotarcie do maksymalnej liczby potencjalnych turystów. Tegoroczny budżet POT wynosi 36 mln zł, z czego na promocję Polski za granicą organizacja w 2009 roku ma przeznaczyć około 60 procent. Środki na reklamę naszego kraju przeznacza także m.in.: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Instytut Adama Mickiewicza.