Prowadzona przez coffeeheaven kampania CHAI caffé latte, której celem było zabranie funduszy na rzecz WWF Polska, zakończyła się sukcesem. Dzięki klientom coffeeheaven oraz wsparciu ambasadorki kampanii Martyny Wojciechowskiej, udało się zebrać aż 80 tysięcy złotych. Kwota ta zostanie przeznaczona na ochronę środowiska naturalnego.
Prowadzona przez coffeeheaven kampania CHAI caffé latte rozpoczęła się 14 września i trwała do 13 listopada. Jej celem było wsparcie Fundacji WWF Polska, zajmującej się ochroną środowiska naturalnego. Zasady kampanii były bardzo proste. Aby ją wesprzeć, wystarczyło kupić dowolny z napojów CHAI – Tiger, Orca, Turtle lub Panda. Część dochodu ze sprzedaży tych kaw zostanie przekazana na wsparcie działań Fundacji WWF Polska. Dzięki Klientom coffeeheaven, którzy chętnie brali udział w akcji kupując kawy CHAI, udało się zebrać 80 tysięcy złotych ! Wykorzystaliśmy dużą popularność kaw CHAI z pożytkiem dla środowiska naturalnego – przyznała Dorota Szczerbicka, dyrektor marketingu CHI POLSKA S.A. – Współpraca z WWF Polska wynika z naszej długofalowej polityki zaangażowania społecznego. Uważamy, że działanie na rzecz otoczenia społecznego i przyrodniczego powinno być standardem w każdej firmie. W naszym przypadku to codzienna praktyka. Jako lider rynku, chcemy i w tym zakresie wyznaczać trendy dla całej branży.
Oprócz zebrania pieniędzy na działania WWF, celem kampanii było także uświadomienie opinii publicznej, jakie znaczenia dla środowiska naturalnego ma dokonywanie przez Klientów świadomego wyboru podczas zakupów. Ważne jest, aby nasze codziennie wybory nie były bezrefleksyjne. Podczas wizyty w sklepie warto się zastanowić, jaki wpływ na środowisko naturalne ma produkt, który chcemy kupić. – powiedziała ambasadorka kampanii Martyna Wojciechowska – Najlepiej, jeśli są to produkty posiadające certyfikaty poświadczające, że zostały wyprodukowane zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, w sposób nieszkodzący przyrodzie. Takim certyfikatem jest na przykład Rainforest Alliance, przyznawany towarom, przy których produkcji przestrzegano surowych norm dotyczących gospodarki wodą i odpadami oraz wpływu na dziką przyrodę. Kawiarnie należące do CHI, czyli coffeeheaven oraz COSTA by coffeeheaven, mają w swojej ofercie wyłącznie kawy posiadające certyfikat Rainforest Alliance. Kupując je mamy zatem gwarancję, że nie szkodzimy środowisku naturalnemu – podkreśliła Martyna Wojciechowska – W ten łatwy i przyjemny sposób przyczyniamy się do ochrony środowiska, w tym także gatunków zwierząt, które stały się symbolami kampanii – tygrysa, orki, żółwia i pandy.
Kawa jest uprawiana na olbrzymich obszarach w krajach strefy równikowej, dlatego sposób, w jaki została wyprodukowana, nie jest obojętny dla przyrody. – podkreśliła Magdalena Dul-Komosińska, Dyrektor Naczelny Zarządu Fundacji WWF Polska. – Kampania CHAI caffé latte, dzięki której nasza fundacja otrzymała tak znaczne wsparcie, jest doskonałym przykładem współpracy pomiędzy sektorem pozarządowym a biznesem. Mam nadzieję, że więcej firm podąży szlakiem wytyczonym przez coffeeheaven.
Po zakończeniu kampanii kawy Tiger, Orca, Turtle są nadal dostępne w kawiarniach coffeeheaven oraz COSTA by coffeeheaven. Firma planuje również kontynuowanie swoich działań związanych z zaangażowaniem w tematykę społeczną i ekologiczną.