Już w środę rozpocznie się najważniejsze wydarzenie dla sektora HoReCa – Targi EuroGastro. To miejsce dla przedstawicieli branży, którzy poszukują nowości i najlepszych na rynku sprzętów i produktów niezbędnych do prowadzenia biznesu, a także inspiracji do dalszego rozwoju. Podczas najbliższej edycji EuroGastro 278 wystawców z 14 krajów zaprezentuje swoją ofertę.
EuroGastro to wydarzenie, podczas którego można przyjrzeć się nowościom, aktualnym trendom, a także podpatrzeć kulinarnych mistrzów. To tu dostępna jest specjalistyczna wiedza niezbędna do prowadzenia rentownego biznesu gastronomicznego. Co roku z tej możliwości korzystają właściciele i managerowie wszelkiego rodzaju lokali gastronomicznych. 19. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro odbędą się w dniach 25-27 marca br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.
Wszystko, czego potrzebuje Twój biznes
Targi EuroGastro to miejsce, w którym przedstawiciele sektora gastronomicznego, niezależnie od tego czy prowadzą restaurację, cukiernię, bar samoobsługowy, bistro ze zdrową żywnością, fast food czy food truck, kompleksowo wyposażą i zaopatrzą swój lokal. Z kolei dla tych, którzy w sektorze HoReCa dopiero stawiają pierwsze kroki, EuroGastro będzie inspiracją do znalezienia pomysłu na własny biznes.
Na targach dostawcy i producenci zaprezentują specjalistyczne wyposażenie zaplecza kuchennego, akcesoria dla gastronomii, sprzęt cateringowy czy odzież roboczą. Obok urządzeń do termicznej obróbki żywności zostaną pokazane napoje oraz produkty i półprodukty spożywcze. Wyroby tradycyjne spotkają się w jednym miejscu z egzotycznymi, gdzie obok unikalnej certyfikowanej gruzińskiej wody mineralnej znajdą się napoje na bazie Yerba Mate czy aloesu. W ofercie dostępny będzie również wybór alkoholi, zaprezentują się m.in. dystrybutorzy win, piw oraz naturalnych napojów fermentacyjnych, kwasu chlebowego i podpiwka. Z kolei specjalnie wydzielony sektor kawowy przyciągnie zwiedzających aromatem najlepszych mieszanek kawy, szeroką ofertą sprzętu i akcesoriów.
Organizatorzy zadbają jednocześnie o to, by nie zabrakło lokalnych produktów z całego świata, w tym również włoskich i portugalskich. Swoją ofertę udostępnią importerzy świeżych ryb i owoców morza, producenci świeżych włoskich makaronów, zaprezentowana będzie też cała gama wyrobów piekarniczych i cukierniczych.
Dania mistrzów i szczypta pomocy potrzebującym
Robert Sowa, Teo Vafidis, Marcin Budynek i Artur Świerżewski zorganizują konkursy i pokazy kulinarne, które uświetnią Targi EuroGastro. Pod okiem mistrzów kuchni adepci sztuki kulinarnej pokażą swoje umiejętności, a dla widzów będzie to szansa na poznanie nowych przepisów, odkrywanie smaków i nowatorskich połączeń produktów. Eksperci wyłonią również najlepszych baristów, którzy staną do rywalizacji w VII Olimpiadzie Kawy®, którą Apro Trade/ Akademia Kawy® organizuje we współpracy z firmą MT Targi Polska, gospodarzem targów.
Natomiast mistrzowie cukiernictwa, Tomasz Deker oraz Paweł Mieszała, przygotują czekoladowe statuetki „Nurka Bojowego JW GROM”, które zostaną zlicytowane w aukcji na rzecz Fundacji Sprzymierzeni z GROM. Aukcja odbędzie się 26 marca o godzinie 13.00, a w licytacji może wziąć udział każdy uczestnik Targów EuroGastro. Zebrane fundusze zasilą Fundację, której celem jest organizowanie pomocy dla weteranów, żołnierzy oraz funkcjonariuszy służb mundurowych i ich rodzin, którzy wymagają wsparcia w przypadku ciężkiej choroby, wypadków losowych powiązanych z wykonywaną służbą czy trudnej sytuacji materialnej i rodzinnej.
Ekspercka wiedza
Wizyta na EuroGastro to także możliwość skorzystania ze szkoleń i warsztatów z zakresu marketingu i zarządzania, które pomogą podnieść wskaźniki rentowności biznesu i pozyskać nowych klientów. Będą to następujące konferencje: „Wyeliminować porażkę, czyli o skutecznym zarządzaniu restauracją”, „Prowadź dochodowy biznes, a nie tylko restaurację!”, „Krytyka kulinarna on-line, czyli jak zarządzać informacją o restauracji w Internecie”, „Brak klientów w restauracji – czy mam na to wpływ?”, „Nowe możliwości finansowania rozwoju branży gastronomicznej w Polsce w perspektywie 2015-2020” oraz „Jak podnieść sprzedaż wina dzięki szkoleniu i motywacji kadry kelnerskiej”.
Na targach można wziąć udział w kursie, który kończy się egzaminem na Międzynarodowy Certyfikat Wiedzy Winiarskiej WSET.