Oto zestaw dobrych praktyk opracowany przez ekspertów Stava.
Prezentowany poniżej kodeks dobrych praktyk ma na celu zadbanie o bezpieczeństwo wszystkich osób zaangażowanych w proces dostawy jedzenia. Jest wyrazem najwyższej troski o bezpieczeństwo i zdrowie konsumentów oraz pracowników.
1. Ograniczenie przyjmowania banknotów i monet. Promowanie płatności terminalem oraz płatności online.
2. Przekazywanie posiłków klientowi na zewnątrz budynku, aby unikać ryzyka przeniesienia wirusa poprzez przebywanie kurierów z innymi osobami w ciasnych przestrzeniach (windy, klatki schodowe, korytarze).
3. Bezkontaktowy odbiór posiłku z restauracji:
obsługa restauracji umieszcza posiłek w “strefie buforowej” w innym pomieszczeniu niż pracuje obsługa restauracji lub w bezpiecznej odległości od obsługi – miarę możliwości 4,5 m,
kurier odbiera posiłek ze “strefy buforowej” po jej opuszczeniu przez obsługę.
4. Bezkontaktowe przekazanie posiłku klientowi:
klient płaci online lub terminalem płatniczym przy odbiorze,
kurier zostawia posiłek i zdezynfekowany terminal klientowi, następnie oddala się na bezpieczną odległość,
klient płaci kartą (jeżeli nie zapłacił wcześniej online) i zabiera posiłek.
5. Kontrola stanu zdrowia kurierów przed każdą zmianą:
pomiar temperatury kuriera,
kontrola innych objawów,
oświadczenie kuriera o braku kontaktów z osobami chorymi,
dopuszczanie do pracy wyłącznie kurierów bez objawów oraz ryzyk epidemiologicznych.
6. Dezynfekcja pojazdów i całego wyposażenia kuriera przed każdą zmianą oraz poszczególnych elementów przed i po każdym kontakcie z klientem (np. terminal płatniczy).
7. Mycie i/lub dezynfekcja rąk po każdym kontakcie z powierzchniami obcymi (np. klamki, terminale płatnicze).