W 2021 roku do grona członków Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dołączyło 89 hoteli. Obecnie do Izby należy 568 hoteli tj. około 22 % skategoryzowanych w Polsce obiektów z 47 838 pokojami (ok. 34 % pokoi hotelowych na rynku), a także 49 dostawców produktów i usług dla hotelarstwa, 1 instytut, 1 fundacja oraz 5 szkół, w tym 3 średnie i 2 wyższe. Pomimo trudnego dla hotelarzy czasu pandemii IGHP wciąż pozostaje najbardziej dynamiczną i największą organizacją w branży hotelarskiej.
Wśród hoteli, które dołączyły do IGHP w 2021 roku, znalazła się silna reprezentacja obiektów sieciowych 4- i 5-gwiazdkowych, a także wiele indywidualnych hoteli z całego kraju. Nowi członkowie to m.in. Leonardo Royal Hotel Warsaw, NYX Hotel Warsaw, Raffles Europejski Warsaw, Hilton Warsaw City, Marriott Warsaw Hotel, Nadwiślańska Agencja Turystyczna z 10 hotelami, Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów, Sheraton Poznań Hotel, Double Tree by Hilton Wrocław, Hotel Wyspiański, Hotel Szafir, Hotel Kolegiacki, Hotel Matejko, Pensjonat Halny, Hotel Knieja, Park Hotel Rzeszów, Hotel1231, Jabłoń Lake Resort, Hotel Srebrny Dzwon, Evita Hotel&Spa, Szumy Park Hotel, Dworzysko, Ostoja Chobienice, Tremonti Ski&Bike Resort, Hotel Kristoff, Merci Boutique Hotel, Hotel Zawisza, Hotel Dobre z Lasu, Zamek Moszna.
W pełnym wyzwań czasie pandemii nasza organizacja nabrała jeszcze większej dynamiki. Cieszy nas ogromnie duża liczba nowych hoteli przystępujących do Izby. To dla nas wszystkich jest niezwykle budujące. Im więcej hotelarzy tworzy społeczność IGHP, tym nasze działania są bardziej reprezentatywne. Dziękuję wszystkim członkom za zaangażowanie w działania Izby – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.
IGHP zrzesza podmioty branży hotelarskiej w Polsce – hotele, obiekty hotelarskie, szkoły, a także dostawców produktów i usług dla branży. Lobbuje na rzecz rozwoju hotelarstwa, wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków, opracowuje opinie branżowe w interesie członków Izby i branży, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu.
Izba rozwija także działalność edukacyjną, organizując specjalistyczne kampanie i programy szkoleniowe z kluczowych dla hotelarzy zagadnień (np. dotyczące RODO, sprzedaży i marketingu czy revenue management).