Instruktorzy WOŚP przeszkolili kurierów Pyszne.pl

Delivery

Instruktorzy WOŚP przeszkolili kurierów Pyszne.pl

We wtorek 18 czerwca br. w warszawskim hubie Pyszne.pl kurierzy zostali przeszkoleni z udzielania pierwszej pomocy. Kurs został przeprowadzony przez instruktorów WOŚP. To kolejny raz, kiedy firma inwestuje w rozwój i bezpieczeństwo dostawców z nim współpracujących, tym samym wychodząc też naprzeciw ich oczekiwaniom i potrzebom. Wcześniej kurierzy mieli okazję przypomnieć sobie zasady uczestnictwa w ruchu drogowym podczas cyklu szkoleń.

Osiem minut w mieście i około piętnastu poza nim. Tyle według PCK wynosi średni czas od momentu wezwania karetki do przyjazdu służb ratunkowych. Te minuty bywają decydujące w sytuacji zagrożenia życia – dlatego tak ważna jest szybka i zdecydowana reakcja świadków. Na przykład kurierów, którzy są już stałym elementem miejskiego krajobrazu, a pokonując kilometry po ulicach czy oczekując na odbiór zamówienia w restauracjach, bywają blisko zdarzeń wymagających pierwszej pomocy. Tym bardziej ważne jest, aby potrafili jej udzielić skutecznie. Z myślą o tym Pyszne.pl postanowiło przeszkolić swoich kurierów i zorganizowało szkolenie z zakresu pierwszej pomocy w swoim hubie w Warszawie. Jak prawidłowo udzielić pierwszej pomocy dostawcom opowiedzieli i zaprezentowali instruktorzy WOŚP.

– Według badań CBOS 67% Polaków deklaruje, że potrafi udzielać pierwszej pomocy, ale już tylko 19 proc. jest pewnych swoich umiejętności w tym zakresie. Nasi kurierzy, którzy są obecni na ulicach polskich miast, gdzie dużo się dzieje, mogą stać się świadkami wypadku drogowego czy zasłabnięcia na przystanku. Chcemy, aby w takim przypadku nie bali się zareagować i potrafili skutecznie udzielić pierwszej pomocy. Dbamy o bezpieczeństwo naszych dostawców, ale zależy nam także na bezpieczeństwie innych osób w przestrzeni miejskiej – mówi Robert Schmidt, dyrektor logistyki w Pyszne.pl.

Przypomnienie ważnych podstaw

Szkolenie zostało zorganizowane przez firmę Złoty Melon, spółkę należącą do Fundacji WOŚP, i przeprowadzone przez profesjonalnych instruktorów WOŚP. Eksperci fundacji upowszechniają wiedzę o udzielaniu pierwszej pomocy w całej Polsce – do tej pory kursy przez nich przygotowane ukończyło już ponad 10 tys. osób. Teraz do tego grona dołączyli także kurierzy firmy.

Podczas szkolenia instruktorzy przypomnieli dostawcom, jakie są obowiązki ratownika i podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas udzielania pierwszej pomocy. Głównym elementem kursu było omówienie i przećwiczenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej (RKO) zarówno u dorosłych, jak też dzieci i niemowląt. Eksperci wytłumaczyli również, jak prawidłowo i bezpiecznie używać defiblyratora (AED). Elementem szkolenia było także udzielanie pierwszej pomocy w sytuacji zadławienia. Wszystkie te zagadnienia kurierzy mieli okazję przećwiczyć na fantomach osoby dorosłej, dziecka i niemowlęcia oraz z użyciem AED. Wszyscy uczestnicy szkolenia na jego zakończenie otrzymali certyfikat poświadczający, że odbyli kurs i potrafią udzielać pierwszej pomocy.

Pierwsza pomoc na wagę złota

Należy przy tym pamiętać, że liczą się nie tylko umiejętności udzielania pierwszej pomocy. Ważne jest także pokonanie strachu, który często towarzyszy nam w momencie, gdy jesteśmy świadkami sytuacji zagrożenia zdrowia czy życia. Przed wykonaniem resuscytacji krążeniowo-oddechowej może powstrzymywać obawa przed dodatkowym zaszkodzeniem poszkodowanemu i możliwymi tego konsekwencjami. Dlatego tak ważne jest także budowanie świadomości, że za ewentualne błędy czy urazy spowodowane podczas udzielania pierwszej pomocy polskie prawo nie przewiduje kary. Inaczej niż w przypadku jej zaniechania.

Szkoląc swoich dostawców zarówno z pierwszej pomocy, jak i z prawidłowego poruszania się po drogach, firma stara się dbać o ich bezpieczeństwo, a także o bezpieczeństwo mieszkańców miejscowości, w których prowadzi swoją działalność. Kursy dla dostawców, obok m.in. transparentnych warunków współpracy czy popierania regulacji prawnej sytuacji pracowników platformowych przewidzianej przez unijną dyrektywę platformową, są elementem starań największej platformy food delivery w Polsce o to, aby stworzyć jak najlepsze warunki pracy.

źródło: Pyszne.pl
oprac.: red.