Hiszpańska kuchnia podbija serca i żołądki Polaków

Newsy

Hiszpańska kuchnia podbija serca i żołądki Polaków

24 września 2012

10-12 września br. podczas prezentacji i warsztatów „Original Flavors: The Mediterranean Essence”, hiszpańskie produkty podbijały serca polskich smakoszy. Pierwszego dnia w nowo otwartej restauracji Sowa i Przyjaciele odbył się lunch prasowy, na którym zaserwowano specjalne degustacyjne menu.  Gościem spotkania był Fernando del Cerro, który na co dzień prowadzi rodzinną restaurację Casa de Jose w andaluzyjskim Aranjuez. Kolejnego dnia, do Rezydencji Ambasadora Królestwa Hiszpanii przybyło ponad 200 gości, którzy mieli okazję smakować hiszpańskie tapas. Wszystkie dania zostały przygotowane przez szefa kuchni Fernando del Cerro. Spotkanie poprowadził Conrado Moreno. Podczas koktajl party goście mieli okazję degustować hiszpańskie wina ze słynnego regionu Ribera del Duero. Trzeciego dnia zaproszono wszystkich do restauracji Casa Pablo, przy ul. Grzybowskiej 5, gdzie hiszpańscy producenci prezentowali i promowali swoje produkty, które można było również degustować. Jedną z atrakcji spotkania był pokaz krojenia szynki Serrano. Wydarzenia odbywały się w ramach kampanii „Original Flavors: The Mediterranean Essence”, współfinansowanej ze środków UE, która ma na celu promocję produktów takich jak: Oliwa z oliwek Extra Virgin o chronionej nazwie pochodzenia Baena, wina o chronionej nazwie pochodzenia Ribera del Duero  i szynka Serrano, chroniona znakiem Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS), w kontekście przyznawania certyfikatów jakości przez UE i korzyści dla konsumentów, jakie przynosi używanie certyfikowanych produktów.