30 stycznia br. rozpoczął się I etap konkursu kulinarnego, dedykowanego studentom wyższych szkół gastronomicznych, organizowanego w ramach kampanii „Original Flavors. the Mediteranean Essence”, współfinansowanej przez UE i Ministerstwo Rolnictwa Hiszpanii. Do wzięcia udziału w konkursie organizatorzy kampanii zaprosili studentów dwóch najlepszych wyższych szkół gastronomicznych w Polsce. Zadaniem studentów jest przygotowanie i zgłoszenie w konkursie autorskiego przepisu z wykorzystaniem minimum jednego z trzech promowanych w ramach kampanii produktów: oliwy z oliwek Beana, wina Ribera del Duero i szynki Serrano. Autor zwycięskiego przepisu otrzyma nagrodę główną w postaci 6 – cio tygodniowego stażu w restauracji Casa Jose znajdującej się historycznym miasteczku Aranjuez (region Madrytu) w Hiszpanii. Restauracja ta może się poszczycić m.in. nagrodą Grand Prix przyznawaną przez Międzynarodową Akademię Gastronomiczną, czy gwiazdką przewodnika Michelin. Szef kuchni – Fernando del Cero, to innowacyjny restaurator, który aktywnie wspiera regionalne produkty, wykorzystując jej w swojej kuchni. Zasiądzie w jury konkursu obok przedstawicieli organizatora. Informacje o konkursie i regulamin dostępne są na stronach szkół: www.wshig.pl oraz www.wshigt.edu.pl, a także na profilu Kuchnia Hiszpańska na Facebooku pod adresem: www.facebook.com/kuchniahiszpanska.