Brytyjski producent słodyczy Cadbury i amerykański koncern żywnościowy Kraft porozumiały się w sprawie przejęcia brytyjskiej firmy przez Amerykanów w ramach transakcji wycenionej na ok. 11,7 mld funtów (19 mld USD).
Fuzja ma ogromne znaczenie dla rynku słodyczy w Polsce. Obydwa koncerny rywalizują ze sobą. Komisja Europejska, obawiając się zmonopolizowania polskiego rynku słodyczy przez połączone firmy, zaleciła Cadbury sprzedaż Wedla. Jak powiedział Gazecie Wyborczej były prezes ZPC Mieszko, Marek Moczulski – wartość transakcji byłaby tak duża, że nie przypuszczam, aby jakakolwiek z firm działających na polskim rynku cukierniczym potrafiła zgromadzić odpowiedni kapitał. Chodzi o 150-200 mln euro. Dlatego najprawdopodobniej Wedel teraz na kilka lat trafi w ręce inwestorów finansowych. – Jego zdaniem kupno Wedla jest dobrym interesem dla potencjalnego nabywcy, bo marka jest świetnie znana i ma ogromny potencjał.
(Źródło: Gazeta Wyborcza)