Największy food hall w Wielkopolsce w pierwszych miesiącach działalności przyciągnął ponad 200 tys. klientów. Imponujący wynik biznesowy Food Fyrtla świadczy o ogromnym sukcesie tego wyjątkowego konceptu gastronomicznego w Posnanii.
Utworzenie Food Fyrtla było odpowiedzią na potrzeby poznaniaków i mieszkańców aglomeracji poznańskiej. Według raportu GfK z badań przeprowadzonych na zlecenie Posnanii w 2021 r. blisko połowa ankietowanych jako motywację do częstszych wizyt w galerii wskazywała większą i bardziej zróżnicowaną ofertę restauracji, barów i kawiarni – tłumaczy Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii. Zmieniające się trendy i oczekiwania klientów były podstawową motywacją do stworzenia w Posnanii kolejnej nowoczesnej i atrakcyjnej dla konsumentów strefy gastronomicznej – dodaje.
Food Fyrtel jest zaaranżowany w formie food hallu i otwarty przez cały rok, 7 dni w tygodniu. To między innymi z uwagi na swoją dostępność jest jedynym tego rodzaju miejscem w całej Wielkopolsce. W strefie znajduje się aż 18 punktów gastronomicznych, które serwują dania kuchni z całego świata. Zgodnie z ideą food hallu oferowane jedzenie jest proste i wywodzi się głównie z kultury ulicznej, do czego spójnie nawiązuje również sama nazwa Food Fyrtel.
Nie tylko dla gości z daleka
Ogromnym atutem Food Fyrtla jest wyjątkowo atrakcyjna lokalizacja. Posnania znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie nowo powstających osiedli mieszkaniowych na poznańskich Ratajach, na których docelowo zamieszka około 140 tysięcy osób. Dodatkowo w odległości 800 m zlokalizowany jest Campus Politechniki Poznańskiej dla 21 tys. studentów. Ogromnie ważny jest również komfort dojazdu do Food Fyrtla. Klienci zmotoryzowani mają do dyspozycji wygodny i bezpłatny parking.
Strategia komunikacji, która przynosi efekty
Spójne, innowacyjne i holistyczne podejście do komunikacji nowego konceptu gastronomicznego w Posnanii przyniosło wymierne efekty. Samo otwarcie Food Fyrtla było niezwykle atrakcyjnym wydarzeniem zarówno dla poznaniaków, jak i mieszkańców aglomeracji. Gościem specjalnym podczas otwarcia była restauratorka i gwiazda TVN, Magda Gessler. Nie mogło zabraknąć również popularnych influencerów z kategorii ‘foodie’, a wśród nich duetu Mytujemy cieszącego się ogromnym uznaniem mieszkańców Poznania i okolic. Działania odpowiednio dobranych influencerów specjalizujących się w tematyce gastronomicznej i lifestylowej są stałym, bardzo ważnym elementem kampanii promującej Food Fyrtel. Liczne relacje, posty, oznaczenia oraz rzetelne i merytoryczne materiały z odwiedzin Food Fyrtla pozwalają skutecznie dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. Konsekwentnie realizowana strategia bezpośrednio przekłada się na wysokie zasięgi w Social Mediach. W niespełna trzy miesiące działalności informacje dotyczące Food Fyrtla dotarły do ponad 2 mln odbiorców mediów społecznościowych, a liczba interakcji w tym okresie na Facebooku i Instagramie wyniosła ponad 65 tys. Istotne są również działania z zakresu Real Time Marketingu związane z pojawiającymi się na bieżąco wydarzeniami takimi jak trwający w grudniu Mundial, święta czy Walentynki. Doskonała oferta i dynamiczne działania marketingowe przekładają się na bardzo dobre wyniki biznesowe. Od otwarcia Food Fyrtel odwiedziło prawie 200.000 klientów, a wartość średniego paragonu wzrosła o 32%.
Więcej tego, co dobre
Food Fyrtel stawia na nieustanny rozwój, różnorodność i rozszerzanie oferty gastronomicznej najemców, dlatego w najbliższej przyszłości wprowadzone zostaną kolejne koncepty kulinarne. W marcu wystartuje również aplikacja lojalnościowa Embargo, która będzie dostępna dla wszystkich najemców.
Sukces Food Fyrtla w Posnanii to efekt synergii nowoczesnego konceptu gastronomicznego odpowiadającego na potrzeby klientów z efektywnym marketingiem, atrakcyjnymi, dobrze zaplanowanymi działaniami i intensywną komunikacją w internecie i w mediach społecznościowych – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii. Wyniki biznesowe są najlepszym dowodem na to, że Food Fyrtel spełnia oczekiwania konsumentów – dodaje.
W ciągu niespełna 3 miesięcy funkcjonowania Food Fyrtel w Posnanii stał się jednym z najbardziej zasięgowych spotów foodowych w Poznaniu, a jego popularność stale rośnie.