6-17 lutego odbyła się jubileuszowa 5. edycja festiwalu sztuki restauracyjnej Fine Dining Week. Organizowany przez Restaurant Week Polska festiwal w niecałe dwa lata stał się największym i najpopularniejszym w Polsce wydarzeniem sceny fine dining. W ramach lutowej edycji dzięki marce Grundig Polskę odwiedził jej ambasador – Massimo Bottura, a najwybitniejsze restauracje w kraju odwiedziło rekordowe jedenaście tysięcy gości.
– Kilka lat temu nikt z nas nie myślał, że nasze niewielkie lokalne wydarzenie promujące wyjścia do wybitnych restauracji nabierze ogólnopolskiego charakteru – mówi Marcin Wawrzeń, Head of Restaurants festiwalu. – Z ogromnym niedowierzaniem przyjęliśmy informację o przekroczeniu magicznej liczby dziesięciu tysięcy gości w jednej edycji Fine Dining Week. Po głębszej analizie wiemy już, że chętnych na festiwalowe wyjście było nawet dwa razy więcej. Zabrakło jednak dla wszystkich stolików.
Niektóre znakomite i ekskluzywne restauracje w kraju przez niemal dwa tygodnie w zasadzie przyjmowały wyłącznie gości festiwalu, czyli tych którzy wygodnie zakupili przez internet rezerwację wraz wybranym set menu. Słynny stołeczny Amber Room w Pałacu Sobańskich w ciągu zaledwie dziesięciu dni przyjął niemal 700 gości Fine Dining Week. Festiwal zadebiutował też na Śląsku, gdzie jego współorganizatorem jest SilesiaSmakuje (nr 1 blog kulinarny w regionie). W premierowej edycji Silesia Fine Dining Week wzięło udział prawie 800 gości, a chętnych było dwukrotnie więcej. W całym Fine Dining Week 2019 udział wzięło 70 najwybitniejszych restauracji w Polsce, a kolacje towarzyszące festiwalowi odbyły się w sławnych restauracjach Senses*, AleWino i Rozbrat20.
Najważniejsza z kolacji towarzyszących festiwalowi miała miejsce w restauracji Warszawska, w odrestaurowanym 5-gwiazdkowym Hotelu Warszawa. Ponad 150 znakomitych postaci towarzyszyło organizatorom festiwalu i przedstawicielom marki Grundig w #RespectFood Gala Dinner z odwiedzającym Polskę po raz pierwszy Massimo Botturą – najważniejszą na świecie postacią współczesnych kulinariów i gastronomii. Massimo Bottura był gościem specjalnym festiwalu Fine Dining Week dzięki marce Grundig, twórcy idei #RespectFood opierającej się o filozofię zero-waste. Jest Szefem Kuchni, właścicielem Osteria Francescana (najlepszej restauracji świata z trzema gwiazdkami Michelin) i pomysłodawcą projektu non-profit Food for Soul. Mistrz Massimo Bottura nie krył zachwytu ideą festiwalu.
Menu kolacji, stworzone w duchu idei Respect Food, składało się w całości z wyrafinowanych potraw zero-waste.
– Zależy nam na podnoszeniu świadomości, że nawet z nieoczywistych, często niewykorzystywanych w kuchni składników można stworzyć wysublimowane dania – mówi Marta Reich, Brand Marketing Manager marki Grundig.
Znamy już także zwycięzców Plebiscytu Gości Fine Dining Week, największego w Polsce konkursu dla najwybitniejszych restauracji opartego na głosach publiczności. W plebiscycie gości zwyciężyły restauracje:
WARSZAWA
I MIEJSCE: White One
II MIEJSCE: Amber Room
III MIEJSCE: Marconi w Hotelu Bristol
NAJLEPSZE MENU: White One
NAJLEPSZA OBSŁUGA: Bez Tytułu
NAJLEPSZA ATMOSFERA: N31 restaurant&bar by Robert Sowa
NAJLEPSZY DEBIUT: Opasły Tom Kręgliccy
NAJPOPULARNIEJSZA RESTAURACJA: Amber Room
Pełna lista zwycięzców dostępna jest tutaj: https://tiny.pl/tgj6k
– Mamy ogromną satysfakcję nie tylko ze sprawdzającej się formuły naszego festiwalu restauracyjnego, ale przede wszystkim z tego, iż zgodnie z naszą misją docieramy z fine-diningowym przesłaniem do milionów Polaków, a coraz więcej gości naprawdę docenia najwyższy restauracyjny poziom w kraju – podkreśla Paulina Dufek odpowiedzialna za promocję Fine Dining Week.
fot. Piotr Szapel